Zakład Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Świnoujściu zakończył remont promu Baltivia należącego do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.
W trakcie remontu wymieniono m.in. 12 metrów kwadratowych poszycia statku, czyli blach znajdujących się na burcie jednostki. Baltivia nie była dokowana, ponieważ w Świnoujściu nie ma takich możliwości. Remont kosztował około 400 tysięcy złotych.
Baltivia to prom pasażersko-samochodowy zbudowany w szwedzkiej stoczni Kalmar Varv. Oficjalnie wprowadzony do eksploatacji w barwach Polferries w dniu 15 stycznia 2007 r. Prom spełnia wymogi wszystkich obowiązujących Konwencji oraz zalecenia IMO, a także wszystkie inne wymagania dotyczące uprawiania żeglugi na Morzu Bałtyckim. Na pokładach ładunkowych prom pomieści jednorazowo około 80 samochodów ciężarowych o długości 17 m, w tym również ładunków niebezpiecznych oraz dodatkowo 30 samochodów osobowych. Dla pasażerów przeznaczonych jest 250 miejsc.
Główne parametry techniczno-eksploatacyjne:
Długość: 147 m
Szerokość: 24 m
Nośność: 5492 t
Długość linii ładunkowej: 1408 m
Wyposażenie promu:
Do dyspozycji gości na promie: bar/kawiarnia, cafeteria, sklep, automaty do gry, kabiny 2, 3 i 4-osobowe.
Kafeteria - pokład 7 - 110 miejsc.
Bar/Kawiarnia - pokład 7 - 50 miejsc.
Fotele lotnicze - pokład 7 - 48 miejsc
Radio Szczecin, rel (Polferries)