Stocznie, Statki

Zakład Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Świnoujściu zakończył remont promu Baltivia należącego do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

W trakcie remontu wymieniono m.in. 12 metrów kwadratowych poszycia statku, czyli blach znajdujących się na burcie jednostki. Baltivia nie była dokowana, ponieważ w Świnoujściu nie ma takich możliwości. Remont kosztował około 400 tysięcy złotych.

Baltivia to prom pasażersko-samochodowy zbudowany w szwedzkiej stoczni Kalmar Varv. Oficjalnie wprowadzony do eksploatacji w barwach Polferries w dniu 15 stycznia 2007 r. Prom spełnia wymogi wszystkich obowiązujących Konwencji oraz zalecenia IMO, a także wszystkie inne wymagania dotyczące uprawiania żeglugi na Morzu Bałtyckim. Na pokładach ładunkowych prom pomieści jednorazowo około 80 samochodów ciężarowych o długości 17 m, w tym również ładunków niebezpiecznych oraz dodatkowo 30 samochodów osobowych. Dla pasażerów przeznaczonych jest 250 miejsc.

Główne parametry techniczno-eksploatacyjne:

Długość: 147 m 
Szerokość: 24 m 
Nośność: 5492 t 
Długość linii ładunkowej: 1408 m 

Wyposażenie promu:

Do dyspozycji gości na promie: bar/kawiarnia, cafeteria, sklep, automaty do gry, kabiny 2, 3 i 4-osobowe.
Kafeteria - pokład 7 - 110 miejsc. 
Bar/Kawiarnia - pokład 7 - 50 miejsc. 
Fotele lotnicze - pokład 7 - 48 miejsc

Więcej >>>

Radio Szczecin, rel (Polferries)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9625 4.0425
EUR 4.3054 4.3924
CHF 4.5834 4.676
GBP 5.1082 5.2114

Newsletter