Cumy jednostki typu ro-ro Finnmerchant zerwały się w czasie silnego sztormu w porcie Hanko (Finlandia) i statek zderzył się z zacumowaną w pobliżu jednostkąTrica.
Incydent został natychmiast zgłoszony lokalnym władzom i na miejsce wysłano holowniki. Udało się ponownie zacumować prom.
W wyniku zdarzenia nikomu nic się nie stało. Oba statki przeszły odpowiednią kontrolę, podczas której stwierdzono niewielkie uszkodzenia.
Finnmerchant to jednostka typu ro-ro, którą charakteryzuje długość całkowita 193 m, szerokość 26 m i maksymalne zanurzenie 6,6 m. Nośność statku wynosi 13 274 t. Statek zbudowano w 2003 roku w niemieckiej stoczni Flensburger Schiffbau-Gesellschaft mbH & Co. KG. Należy do fińskiego armatora Finnlines.
Warto dodać, że w sierpniu 2015 roku Finnmerchant cumował w Stoczni Remontowej Nauta, gdzie odbywał się montaż scrubbera, czyli płuczek spalin. Była to wówczas siódma jednostka tego armatora, na której Nauta zamontowała system odsiarczania spalin.
Trica ma całkowitą długość 205 m, szerokość 25,8 m i maksymalne zanurzenie 6,7 m. Nośność statku wynosi 18 250 t. Po wypadku statek opuścił Hanko zgodnie z planem.
AL