VARD zdobył kontrakt na budowę dwóch promów pasażersko-samochodowych dla norweskiego armatora Torghatten Nord AS. Całkowita wartość umowy wynosi około 70 milionów dolarów.
Nowe promy, których napęd opierać się będzie na układzie gazowo-elektrycznym, zostały zaprojektowane przez norweskie biuro Multi Maritime AS działające w Førde (projekt MM 125FD). Charakteryzować je będzie: 130 m długości, 20,7 m szerokości i prędkość maksymalna 18 węzłów. Na trasie Halhjem-Sandvikvåg przetransportują do 180 samochodów, 550 pasażerów oraz członków załogi.
Jak czytamy w komunikacie, realizacja budowy przebiegać będzie w stoczni Vard Brevik w Norwegii oraz Vard Braila w Rumunii. Statki zostaną przekazane armatorowi kolejno w trzecim i czwartym kwartale 2018 roku.
Warto dodać, że statki dla armatora Torghatten Nord AS budowane były także w dwóch polskich stoczniach: w stoczni Remontowa Shipbuilding SA, a wcześniej - w Gryfii w Szczecinie.
Czytaj także: Statki napędzane LNG z polskiej stoczni
Torghatten Nord AS, spółka zależna Torghatten ASA, posiada we flocie ponad 40 jednostek.
Stocznia Vard Holdings Limited - VARD, jest jednym z głównych, światowych liderów projektujących i budujących statki specjalistyczne. Do swojej dyspozycji posiada dziesięć stoczni: pięć w Norwegii - Vard Aukra, Vard Brattvaag, Vard Brevik, Vard Langsten, Vard Soviknes; dwie w Rumunii - Vard Braila, Vard Tulcea; dwie w Brazylii - Vard Niterói, Vard Promar i jedną w Wietnamie - Vard Vung Tau. Z siedzibą w Norwegii zatrudnia około 11 tys. pracowników.
Większościowym udziałowcem spółki VARD jest Fincantieri, jedna z największych grup stoczniowych na świecie z siedzibą we Włoszech, która zbudowała już ponad 7 tys. statków.
AL, rel (VARD)