Wczoraj, w Szczecińskim Parku Przemysłowym odbyło się wodowanie kadłuba luksusowego jachtu motorowego dla niemieckiej stoczni Abeking & Rasmussen. Kadłub jednostki, o stoczniowym numerze budowy 6502, wybudowała firma G+K SteelCon sp. z o.o. ze Świnoujścia.
Jak czytamy w serwisie Głosu Szczecińskiego, początkowo kadłub nie mógł spłynąć na wodę, więc, aby unieść nieco konstrukcję, wykorzystano podwieszone liny z suwnicy bramowej. W efekcie kadłub oderwał się o 8 mm, a następnie zsunął z pochylni. Przyczyną była prawdopodobnie zbyt mała ilość wody spowodowana cofką - poziom Odry spadł do 5,35 m.
- Teraz jednostka zostanie przetransportowana do stoczni Abeking&Rasmussen, gdzie zostanie w pełni wyposażona, w tym w aluminiowe nadbudówki, w których specjalizujemy się i znani już jesteśmy w Niemczech i Norwegii - wyjaśnia na łamach serwisu Głosu Szczecińskiego (GS24.pl) Artur Grodnicki, dyrektor produkcyjny G+K Steelcon. - Całość prac wykończeniowych, w tym rurarzy, elektryków, elektroników etc. potrwa jeszcze około półtora roku - dodaje.
Uroczyste położenie stępki pod budowę jachtu odbyło się 8 grudnia 2015 roku.
Szerzej na temat projektu można przeczytać we wcześniejszych publikacjach Portalu Morskiego:
W Szczecińskim Parku Przemysłowym ruszyła budowa kadłuba superjachtu
AL, źródło: Głos Szczeciński
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.