Jak informuje Radio Gdańsk, powołując się na informacje wiceministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, Grzegorza Witkowskiego, LOTOS prowadzi rozmowy ze stroną irańską na temat zakupu ropy. Przy tym, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej stara się o kontrakty na remont irańskich jednostek, które, zgodnie z informacjami podawanymi w serwisie Radio Gdańsk, miałyby przebiegać w Trójmiejskich stoczniach.
Jak czytamy w serwisie, Ministerstwu zależy na umowie offsetowej, według której, w zamian za zakup surowca, strona irańska wyremontowałaby swoje jednostki w polskich stoczniach. Im większa będzie skala zakupów ropy przez Polaków, tym więcej statków Irańczycy mają wyremontować nad Bałtykiem.
Irańska żegluga to ponad 100 statków. Wiele z nich, jak informuje Radio Gdańsk, powołując się na komentarz Grzegorza Witkowskiego, ma powyżej 15, a nawet 25 lat i potrzebuje remontu lub przebudowy.
Nie wiadomo, kiedy zakończą się rozmowy z Irańczykami.
Sugerowałbym powołanie spółki armatorskiej polskiej bądź Polsko- irańskiej... w ramach długiego kontraktu na ropę dowóz był by wyłącznie naszymi zbiornikowcami... Oczywiście trzeba by trochę wydać na budowę zbiornikowców i kapitał na rozruch ale to by dało szanse na przejęcie dużej części morskiej dystrybucji Iranu... Możemy przecież dystrybuować Irańską ropę do innych państw naszymi statkami i zarabiać... Jest to możliwe tylko wymaga dalekosiężnego działania :)
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.