Vard Holdings Limited (VARD) zabezpieczył kontrakt na projekt i budowę dwóch dodatkowych ciężarowców dla armatora Topaz Energy and Marine (Topaz) - czytamy w oficjalnym komunikacie VARD'a, jednego z wiodących na świecie konstruktorów specjalistycznych statków morskich.
Ciężarowce VARD 9 21, określane jako Module Carrier Vessels, będą siostrzanymi jednostkami piętnastu, zamówionych już w maju br., statków. Charakteryzować je będzie długość niemal 123m i szerokość około 16,5m.
Czytaj także: VARD zdobył kontrakt na 15 ciężarowców
Realizacja budowy przebiegać będzie w stoczni Vard Braila w Rumunii oraz Vard Vung Tau w Wietnamie. Dostawę do armatora zaplanowano w drugim kwartale 2018 roku. Łączna cena kontraktu wynosi niemal 40 mln dolarów.
Z siedzibą w Dubaju, Topaz Energy and Marine specjalizuje się w rozwiązaniach morskich dla światowego przemysłu energetycznego na Morza Kaspijskim, Bliskim Wschodu, Afryce Zachodniej i operacjach podwodnych na Morzu Północnym iw Zatoce Meksykańskiej.
Stocznia Vard Holdings Limited - VARD, jest jednym z głównych, światowych liderów projektujących i budujących statki specjalistyczne. Do swojej dyspozycji posiada dziesięć stoczni: pięć w Norwegii - Vard Aukra, Vard Brattvaag, Vard Brevik, Vard Langsten, Vard Soviknes; dwie w Rumunii - Vard Braila, Vard Tulcea; dwie w Brazylii - Vard Niterói, Vard Promar i jedną w Wietnamie - Vard Vung Tau. Z siedzibą w Norwegii zatrudnia około 11 tys. pracowników.
Większościowym udziałowcem spółki VARD jest Fincantieri, jedna z największych grup stoczniowych na świecie z siedzibą we Włoszech, która zbudowała już ponad 7 tys. statków.
AL, rel (VARD)