Wärtsilä, wiodący dostawca rozwiązań w zakresie napędu LNG dla przemysłu morskiego, zdobył kontrakt obejmujący wyposażenie czterech nowo budowanych tankowców. Statki powstaną w stoczni Avic Dingheng w Chinach dla trzech szwedzkich armatorów: Furetank (2 statki), Älvtank oraz Thun Tankers (firmy zależnej Thunbolagen). Umowę podpisano w drugim kwartale 2016 roku.
Statki, zbudowane zgodnie z wytycznymi zawartymi w kategorii Tier III dotyczącej emisji spalin, wyznaczonej przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO), napędzane będą głównie skroplonym gazem ziemnym (LNG).
Zakres dostaw fińskiego koncernu Wärtsilä jest obszerny - dla każdego statku zobowiązany jest zapewnić m.in. 9-cylindrowy dwupaliwowy silnik wysokoprężny Wärtsilä 34DF, dwa silniki Auxpac 20, zawór gazowy, nastawne śruby napędowe i przekładnię. Dostawa rozpocznie się prawdopodobnie wiosną 2017 roku.
Statki zostaną zbudowane według koncepcji opracowanej przez biuro projektowo-konstrukcyjne FKAB z siedzibą w Uddevalla, w południowo-zachodniej Szwecji we współpracy z armatorem Furetank. Podczas eksploatacji, emisja dwutlenku węgla zostanie zredukowana o niemal 50% w stosunku do podobnych jednostek budowanych w latach 2002-2012.
AL, rel (Wärtsilä)