Stocznie, Statki

Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) dokłada wszelkich starań, aby odzyskać rejestrator danych z podróży (VDR) należący do statku El Faro. To już trzecia tego typu misja. Rozpoczyna się dzisiaj, tj. 5 sierpnia z Virginia Beach w stanie Wirginia.

Oczekuje się, że załoga na holowniku USNS Apache dotrze na miejsce 9 sierpnia.

Wraz z NTSB pracuje Amerykańska Straż Przybrzeżna, Amerykańska Marynarka Wojenna. Do działań wykorzystają zdalnie sterowany pojazd podwodny (ROV, Remotely Operated Vehicle) CURV-21.

- Mamy nadzieję, że informacje zawarte w rejestratorze danych z podróży pozwolą poznać przyczynę zatonięcia statku – powiedział Brian Curtis, z NTSB.

Rejestrator podróży ze statku El Faro odnaleziono w kwietniu br. Znajdował się na głębokości około 4,5 tys. metrów, 36 mil morskich na północny wschód od Crooked Island na Bahamach. Zespół badaczy wraz z naukowcami i inżynierami z Woods Hole Oceanographic Institution (WHOI) pracował na statku badawczym Atlantis, należącym do marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych i zarządzanym przez WHOI. Atlantis wypłynął z Charleston w Karolinie Południowej 18 kwietnia. Zespół do działań poszukiwawczych wykorzystał również autonomiczny pojazd podwodny (AUV) Sentry.

Pierwsze poszukiwania tzw. czarnych skrzynek rozpoczęły się już w październiku minionego roku, ale zawieszono je w listopadzie z powodu braku rezultatów. Ich odnalezienie pomoże w szerszej ocenie przyczyny zatonięcia statku.

El Faro zatonął 1 października ubiegłego roku podczas rejsu z Jacksonville na Florydzie do portu San Juan na Puerto Rico. Na pokładzie znajdowała się 33-osobowa załoga, w tym pięciu Polaków. Wszyscy zginęli.

AL
 

+1 niepełnosprawność.
Generalną przyczyną tego i podobnych wypadków jest niepełnosprawność.Niepełnosprawność moralna,którą to przypadłością dotknięci są niektórzy zawiadujący firmami żeglugowymi.
05 sierpień 2016 : 11:02 von zadon | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter