We wtorek do niemieckiej stoczni dotarł kolejny transport wyprodukowanych w Polsce części kadłuba na duży, luksusowy wycieczkowiec.
Od dobrych kilku lat odbywają się, w miarę regularnie, dostawy sekcji i bloków z trójmiejskich stoczni dla specjalizującej się w budowie wycieczkowców niemieckiej stoczni Meyer Werft w Papenburgu.
Czarterowany długookresowo przez stocznię Meyer'a specjalistyczny ciężarowiec - statek-dok Papenburg dotarł we wtorek, 19 lipca do miejscowości, od której wziął nazwę, z kolejnym zestawem sekcji. Tym razem były to dwie sekcje na jednostkę o numerze budowy 694.
Za tym stoczniowym symbolem kryje się statek pasażerski Norwegian Joy, przeznaczony dla armatora NCL (Norwegian Cruise Line). Statek zamówiono i rozpoczęto jego budowę jako Norwegian Bliss. Na budowę statku pod taką nazwą cięto oficjalnie w Meyer Werft pierwsze blachy we wrześniu 2015 roku.
Należy do klasy "Norwegian Breakaway Plus" i określany był jako jednostka bliźniacza wycieczkowca Norwegian Escape.
Już w październiku 2015 ogłoszono, że będący w budowie Norwegian Bliss zostanie specjalnie przystosowany i przeznaczony na rynek chiński, pod nazwą zmienioną na Norwegian Joy.
Czytaj także: Rozpoczął się pierwszy etap budowy najnowszego wycieczkowca Norwegian Cruise Line
Symboliczną stępkę pod budowę statku położono w kwietniu br. Wodowanie pierwszego bloku miało miejsce 4 czerwca. Norwegian Joy (ex Norwegian Bliss) ma wejść do eksploatacji w lecie przyszłego roku.
Sekcje wyekspediowane właśnie z Gdańska do Papenburga, to duża sekcja dziobowa, z zainstalowanymi m.in. śrubami i silnikami trzech sterów strumieniowych oraz środkowa część sekcji rufowej z płetwą pod nawisem rufowym (tzw. skeg). Sekcja dziobowa ze sterami strumieniowymi zbudowana została w Stoczni Wisła, natomiast sekcja rufowa - w stoczni Marine Projects.
PBS
Fot.: Piotr B. Stareńczak; Rys. Norwegian Cruise Line
Norwegian Joy (statek klasy "Breakaway Plus") - charakterystyka podstawowa:
tonaż pojemnościowy brutto 164 600
długość całkowita 325,9 m
szerokość 41,4 m
zanurzenie 9,00 m
liczba pokładów 20
moc zainstalowana 102 900 KM
silniki elektrowni okrętowej 2 × MAN B&W 14V48/60CR (o mocy po 22 520 KM) + 3 × MAN B&W 12V48/60CR (19 300 KM każdy)
pędniki 2 azymutalne pędniki gondolowe (ABB Azipod XO) o łącznej mocy 40 MW
prędkość eksploatacyjna 22,5 w.
prędkość maks. kontraktowa ponad 25 w.
liczba miejsc dla pasażerów 3900 (niektóre źródła podają 4200 w 2100 kabinach)
załoga 1700
Armatorski film promujący statek Norwegian Joy przeznaczony na chiński rynek cruisingowy
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.