Stocznie, Statki

Dwa promy dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej to dopiero początek - mówił minister gospodarki morskiej podczas rozmowy z Tomaszem Chacińskim na antenie Radia Szczecin. Minister dodał, że cała flota promowa w Polsce będzie wymieniona.

- W naszych planach jest budowa 10 promów w okresie 10-15 lat, bo taka jest potrzeba. Musimy wymienić wszystkie promy - mówił Gróbarczyk.

Koszt budowy jednego wynosi od 400 do 500 milionów złotych. Tymczasem za kupno i remont używanego promu Mazovia Polska Żegluga Bałtycka zapłaciła 150 milionów złotych. To jest jednak starsza konstrukcja, która nie spełnia dzisiejszych wymagań - mówi minister Gróbarczyk.

- To zupełnie nowy rodzaj promów, który jest podyktowany m.in. dyrektywą unijną dotyczącą chociażby zmniejszonej zawartości siarki, a więc: napędy dualne, dwupaliwowe, jak również znacznie dłuższe linie ładunkowe. Dziś 2600 metrów to jest standard - wyjaśniał Gróbarczyk.

Założenia do umowy przedwstępnej w piątek opracują przedstawiciele inwestora i stoczni. Kontrakt na budowę pierwszego promu będzie podpisany po wakacjach. Prom dla PŻB ma powstać w Szczecinie. 

Całej rozmowy można posłuchać tutaj >>> 

+2 standard czego ?
2600metrów...standard czego ???
18 lipiec 2016 : 07:09 wersus | Zgłoś
0 w Szczecinie ?
A kto go tam wybuduje ?
18 lipiec 2016 : 12:29 xac25 | Zgłoś
+4 Jeden był ciekawy,
to mu torbę urwało.Zadajecie głupie pytania panowie.
18 lipiec 2016 : 13:21 Antoni | Zgłoś
-2 hehe
PiS na wodę fotomontaż. A oni dalej myślą że ludzie nie mają mózgu. No chyba że z drugiej polski tej od wisły do Bugu
20 lipiec 2016 : 10:28 rebeliant | Zgłoś
0 no ok
no na na start ok a potem iusz sami se muszom eadzic
25 lipiec 2016 : 16:59 wiki098 | Zgłoś
0 Szczecin nic nie wybuduje
Peojekt juz robi Gdanska Firma a wybuduje NAUTA lub GSR z 3 miasta.
Tyle w temacie. O Szczecinie to sciema.
27 lipiec 2016 : 05:23 JurekKsut | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter