Pod koniec czerwca w stoczni Nantong COSCO KHI Ship Engineering (NACKS) odbyło się wodowanie drugiego z serii dwóch nowych samochodowców dla operatora United European Car Carrier (UECC). Umowę na realizację jednostek podpisano na początku marca 2014 roku.
Zgodnie z doniesieniami, jest to największy samochodowiec z napędem dual-fuel (co pozwoli na zasilanie przede wszystkim paliwem LNG, alternatywnie także tradycyjnym morskim paliwem diesel'owskim), jaki zbudowano w Chinach. Charakteryzuje go 181m długości, 30m szerokości i klasa lodowa 1A, a na pokładzie pomieści około 3800 samochodów, które mogą być ładowane na dziesięciu oddzielnych pokładach o maksymalnym obciążeniu do 160 ton.
Wodowanie pierwszej jednostki odbyło się w kwietniu br.
Norweska firma United European Car Carrier świadczy usługi głównie z zakresu transportu morskiego, Główna siedziba firmy znajduje się w Norwegii, Grimstad i Oslo. Ponadto, firma posiada biura także m.in. w Londynie, Hamburgu, Paryżu, Madrycie i Pireusie.
Nowe samochodowce zostaną dostarczone armatorowi jesienią tego roku.
AL