W stoczni Poltramp Yard ochrzczono jednostkę do układania kabli na dnie morskim - BoDo Constructor. Jak czytamy na stronie Radia Szczecin, statek, zrealizowany na zlecenie niemieckiej firmy Bohlen & Doyen GmbH, w najbliższych dniach wypłynie w próby morskie.
BoDo Constructor to specjalistyczny barko-ponton offshore. Kadłub, o masie 2700 ton, został zbudowany na terenie Vistal Stocznia Remontowa przy nab. Węgierskim w Gdyni, po czym przesunięto go na barko-ponton, na którym przeholowano do Gdańska. Tam, w jednym z doków Gdańskiej Stoczni Remontowa SA, 23 grudnia 2015 roku został zwodowany.
Barko-ponton zbudowano na zamówienie niemieckiej firmy Bohlen&Doyen GmbH, specjalizującej się w pracach hydrotechnicznych na Morzu Północnym i Bałtyku. Jednostka o długości 120 m, 32 m szerokości oraz 6,5 m wysokości bocznej została wyposażona w sprzęt do układania kabli (m.in. duży bęben karuzelowy) i będzie służyć także jako baza logistyczna do prac przy montażu morskich elektrowni wiatrowych na Morzu Północnym.
Pomieszczenia socjalne na pontonie przeznaczone są dla 50-osobowej załogi.
Jak pisze na jednym portalu społecznościowych stocznia Poltramp, to największa kompleksowa realizacja, jaką do tej pory zrealizowała stocznia i jaka powstała kiedykolwiek w Świnoujściu.
Czytaj także wcześniejszą publikację Portalu Morskiego: Stocznia Poltramp ze Świnoujścia buduje barko-ponton do prac przy układaniu kabli podmorskich
Poltramp Yard SA to firma działająca w sektorze przemysłu stalowego i okrętowego. Jej działalność opiera się m.in. na budowie nowych jednostek pływających, sekcji kadłuba i nadbudówek. Współpracuje także z wieloma armatorami wykonując kompleksowe przebudowy ich statków jak i remonty. Ponadto, firma proponuje również usługi na lądzie, wykonując konstrukcje stalowe, instalacje przemysłowe i remonty zespołów napędowych.
AL, PBS, rel (Poltramp)
Fot.: Piotr B. Stareńczak
Video: Świnoujskie.info, Vistal