Stocznie, Statki

Balearia oficjalnie złożyła zamówienie na nowy prom. Inwestycja pochłonie 175 milionów euro. W podpisanej umowie znalazł się zapis, który pozwala hiszpańskiemu operatorowi zamówić kolejną jednostkę w ciągu najbliższych miesięcy.

Zgodnie z założeniami, statek będzie spełniał wszystkie normy wynikające z obowiązujących obecnie przepisów dotyczących emisji. Zasilany będzie paliwem LNG, stając się w ten sposób pierwszym promem napędzanym tym rodzajem paliwa w obrębie Morza Śródziemnego. Dodatkowa energia pozyskiwana będzie dzięki kolektorom słonecznym. Trzy silniki dual-fuel (możliwe będzie również stosowanie paliwa konwencjonalnego) pozwolą jednostce rozwinąć prędkość 23 węzłów (42 kilometrów na godzinę).

Będzie to jeden z największych promów na świecie. Przy długości 232 m i szerokości 30 m zabierze na swój pokład 1600 pasażerów. Jednostka będzie również dysponowała linią ładunkową o długości 3300 metrów.

W projekcie przewidziano wiele udogodnień dla pasażerów. Będą mieli oni do swojej dyspozycji system Smartship. Dzięki temu pasażerowie w różnych miejscach na statku będą mogli logować się ze swoich urządzań mobilnych i pozyskiwać w ten sposób informacje, które mogą się przydać podczas rejsu. Za pośrednictwem tego rozwiązania będą mogli się również komunikować ze sobą.Na promie znajdą się dwie restauracje, cztery bary, plac zabaw, kina, baseny, sauny, siłownia, salon piękności oraz sklepy.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, prom powstanie w hiszpańskiej stoczni LaNaval. Teraz Balearia ma kilka miesięcy na to, by podjąć decyzję, czy zamówi w stoczni LaNaval drugi, siostrzany statek. Niezależnie od ewentualnego wyboru, pierwsza jednostka, na budowę której podpisano właśnie umowę, ma się pojawić na regularnej trasie w 2019 r.

PromySkat
Źródło: Balearia

+2 paliwo lng
bardzo mnie interesuje wykorzystanie płynnego gazu jako paliwa. ponoc jest pomysł na terminal paliwowy. tu [link usunięty] podają, że jako że LNG to w około 95 proc. metan, to nie ma właściwości toksycznych i korozyjnych, a instalacje, w których go się używa, są bardziej trwałe. W porównaniu z olejem napędowym podobno ilość zanieczyszczeń jest 3x niższa. polecam zgłębić temat. nie wiem, może to jest trop by robić takie statki? mamy dostep do morza
01 luty 2016 : 21:35 John Doe88 | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter