Dzisiaj, tj. 29 stycznia w chińskiej stoczni Xiamen Shipbuilding Industries odbyła się uroczystość nadania imienia kolejnego statku należącego do Höegh Autoliners - Höegh Tracer. Jednostka ro-ro do przewozu samochodów osobowych oraz ciężarówek i ładunków drobnicowych (PCTC - pure car and truck carrier) klasy "New Horizon" jest trzecim z serii sześciu statków tej klasy.
O prymacie "New Horizon" wśród największych samochodowców (PCTC) świata decyduje łączna powierzchnia pokładów (71 400 m²) i ładowność aż 8500 standardowych samochodów osobowych. Pierwszy z nich został przekazany armatorowi w czerwcu - Höegh Target, a drugi - Höegh Trigger - we wrześniu ubiegłego roku.
Czytaj też: Największy na świecie statek PCTC w rękach armatora
Höegh Tracer wraz z dwoma poprzednimi, siostrzanymi jednostkami zaprojektowano z myślą o zminimalizowaniu negatywnych wpływów na środowisko naturalne - jednostki te emitują o połowę mniej CO2 od tradycyjnego statku ro-ro. Podczas projektowania zwrócono również uwagę na optymalizację kadłuba i połączenie wysokiej ładowności z jak najniższym zużyciem paliwa - oferuje pojemność o 15% wyższą niż w innych statkach o podobnych wymiarach.
Höegh Tracer wypłynie w swój dziewiczy rejs w marcu br. z Azji do Europy.
AL