Specjaliści z fińskiego biura Wärtsilä zaprojektowali największy i najnowocześniejszy statek rybacki, przeznaczony do połowów kryla na wodach antarktycznych. Umowę podpisano w grudniu 2015 roku na zamówienie Jiangsu Sunline Deep Sea Fisheries Co z siedzibą w Chinach.
Wärtsilä posiada bogate doświadczenie w projektowaniu wysoce wydajnych statków rybackich, co zapewne było jednym z głównych czynników decydujących o wyborze właśnie fińskich konstruktorów.
Projekt trawlera - przetwórni wykorzystuje innowacyjne technologie w dziedzinie rybołówstwa i przetwórstwa. Oprócz maszyn i systemu napędowego ważnym elementem jest konstrukcja kadłuba, która zapewni wysoką wydajność i niskie zużycie paliwa, a tym samym pozwoli zmniejszyć emisję szkodliwych substancji do środowiska.
- Projekt statku reprezentuje nowoczesną generację rozwiązań do połowów kryla - powiedział Wang Zhi z Jiangsu Sunline Deep Sea Fisheries Co. - Jesteśmy wdzięczni Wärtsilä za pracę nad projektem, który w pełni spełnia nasze wymagania. Przy pracy w trudnych warunkach i na wrażliwych wodach Antarktyki niezbędnym jest, aby konstrukcja statku była niezawodna, bezpieczna i przyjazna dla środowiska. Wierzę, że Wärtsilä spełniła wszystkie te wymagania - dodał.
Na pokładzie trawlera pomieści się 99-osobowa załoga.
Wärtsilä to fiński koncern, który jest globalnym liderem w produkcji systemów napędowych dla branży okrętowej oraz energetycznej. W Polsce istnieją trzy spółki Wärtsilä: Wärtsilä Polska, Wärtsilä Baltic Design Centre oraz Wärtsilä Ship Design.
Wärtsilä Ship Design dysponuje rozległą wiedzą i ponad 40-letnim doświadczeniem. Imponująca lista referencyjna firmy obejmuje ponad 250 statków rybackich już wybudowanych, wśród których znajdują się jedne z najbardziej zaawansowanych statków napędzanych LNG.
AL, rel (Wärtsilä)