Wärtsilä wprowadza kompletną koncepcję serii promów wahadłowych, które charakteryzować będzie niska lub nawet zerowa emisja szkodliwych substancji do atmosfery. Koncepcja została opracowana zgodnie z nowymi regulacjami norweskiego rządu dotyczącymi ochrony środowiska.
Koncepcję opracowali specjaliści z Wärtsilä: Ship Design i Electrical & Automation. Charaktertystyczny projekt kadłuba skupia się na wysokiej efektywności energetycznej przy niskim oporze zarówno powyżej, jak i poniżej linii wody.
Promy przeznaczone są do pracy przy użyciu akumulatorów lub w konfiguracji akumulator-silnik hybrydowy, który posiada opcję na zasilanie LNG lub biopaliwem. Podczas eksploatacji emisja szkodliwych związków zostaje wyeliminowana do zera - w konfiguracji hybrydowej, zmniejsza się nawet do 50%.
Projekt został wyposażony w nowy układ indukcyjnego ładowania Wärtsilä, który sprawdza się przy promach wyruszających w rejs ponad 20 tys. razy rocznie. Sposób ten eliminuje fizyczne połączenia kablowe i umożliwia ładowanie promu od momentu jego dotarcia do nabrzeża.
Na pokładzie promu znajduje się przestrzeń dla od 60 do 120 samochodów. Projekt przewiduje zlokalizowanie ich na jednym pokładzie w celu ułatwienia załadunku i rozładunku.
AL, rel (Wärtsilä)