W czwartek, 29 października gdyńska stocznia podpisała kontrakt na budowę promu hybrydowego double-ended ferry dla fińskiego armatora - Finferries.
P310 to nowoczesna jednostka z napędem hybrydowym (diesel-electric). Dzięki realizacji projektu możliwa będzie płynna obsługa drogowej przeprawy promowej pomiędzy Parainen a Nauvo w Finlandi. Na pokład statku wejdzie maksymalnie 372 pasażerów oraz dodatkowo przetransportuje on maksymalnie 90 samochodów osobowych. Załoga ma liczyć jedynie trzy osoby.
Akumulatory promu będą ładowane automatycznie podczas załadunku i rozładunku - do całkowitego naładowania wystarczy jedynie siedem minut, a ich żywotność szacuje się na minimum 10 lat.
Dane techniczne:
- Długośc: 96,35 m
- Szrokość: 15,2 m
- Wysokość: 5 m
- Zanurzenie: 3,5 m
- Notacja klasy: DNV +1A1, R3, Car Ferry B, ICE 1B, PET, E0, Battery Power
Warto podkreślić, że projekt P310, który będzie realizowany przez Crist, będzie jednym z nielicznych jeszcze w Europie promów elektrycznych. - Wobec dużej ilości drogowych przepraw promowych i dużej wagi przykładanej przez rządy i samorządy lokalne do spraw ochrony środowiska, spodziewamy się rosnącego zainteresowania budową podobnych konstrukcji oraz następnych zleceń na statki typu double-ended ferry - mówi Monika Malec z działu marketingu Cristu.
Przewidywany czas realizacji projektu wynosi 18 miesięcy.
AL, rel (CRIST SA)
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.