Deltamarin Ltd i Brevik Technology AS połączyły siły: kadłub masowca wraz z opatentowanym przez Brevik Technology AS cylindrycznym zbiornikiem na gaz nowej generacji.
Dzięki połączeniu gotowego i sprawdzonego projektu B.Delta opracowanego przez Deltamarin z odrębnym cylindrycznym zbiornikiem na gaz, powstało tańsze i prostsze rozwiązanie dla rynku paliwowego. Projekt ten będzie miał zastosowanie zarówno do transportu LNG, LPG, LEG jak i etanu.
Idea ta łączy projekt kadłuba energooszczędnego masowca B.Delta zaprojektowanego przez fińskie biuro konstrukcyjne i konsultingowe Deltamarin, według którego budowane są także (w stoczni chińskiej) statki dla szczecińskiego armatora - Polskiej Żeglugi Morskiej (statki te będą odbierane przez PŻM w pierwszej połowie 2017 roku) oraz nowy rodzaj zbiorników opracowanych przez Brevik Technology AS.
Projekt charakteryzuje brak naprężenia przeniesionego z kadłuba (zbiorniki w tym wypadku umieszczone są wewnątrz w ładowni i nie są zintegrowane z kadłubem) oraz tańszy koszt samej budowy, ponieważ dotyczy to modernizacji istniejących już kadłubów, głównie masowców, która jest o wiele tańsza.
- Do tej pory projekty i budowa gazowców była skomplikowana i kosztowna. Teraz, dzięki rozwiniętej technologii może się to całkowicie zmienić - przyznaje dyrektor Brevik Technology Øystein Kristoffersen Sæther.
Projekt został już zatwierdzony przez odpowiednie towarzystwa klasyfikacyjne.
AL