Nyk Hyperion o długości 366 metrów jest już czwartym kontenerowcem, który zawinął do DCT Gdańsk w ramach Loop 7 - dalekowschodniego, cotygodniowego serwisu Aliansu G6 do portów europejskich: Rotterdamu, Hamburga, Gdańska, Göteborga, Antwerpii oraz Southampton. Statek do Gdańska zawinął wczorajszego popołudnia.
Nyk Hyperion, o pojemności 13 tys. TEU, został zbudowany w 2013 roku i pływa pod banderą Hongkongu. Ma 366 metrów długości i 48 metrów szerokości. Należy do armatora NYK Line - Nippon Yusen Kaisha.
Czytaj też: Hong Kong Express w DCT Gdańsk. To pierwsze zawinięcie statku w ramach Aliansu G6
W skład Aliansu G6 wchodzą również armatorzy: APL, Orient Overseas Container Line (OOCL), Hapag-Lloyd, Mitsui O.S.K. Lines (MOL) oraz Hyundai Merchant Marine (HMM). Kontenerowiec tego ostatniego armatora zawinął w miniony wtorek.
____
DCT jest największym i najszybciej rozwijającym się polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Terminal DCT, zlokalizowany w samym sercu Morza Bałtyckiego - w Porcie Gdańskim, jest najbardziej wysuniętym na wschód terminalem w grupie głębokowodnych portów północno-europejskich między Gdańskiem i Le Havre.
Terminal obsługuje polski import, eksport, tranzyt oraz tranzyt morski. Dzięki dobremu dostępowi ze strony morza zapewnionemu przez kanał podejściowy o głębokości 17 m oraz do 16,5 m wzdłuż nabrzeża, braku zalodzenia oraz doskonałym możliwościom operacyjnym, DCT jest naturalnym hubem dla obrotu ładunków skonteneryzowanych w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki inwestycjom w infrastrukturę realizowanym przez polski rząd i miasto Gdańsk, terminal DCT jest bardzo dobrze połączony z miejscami zlokalizowanymi w głębi lądu oraz jest prawdziwą bramą do Europy Środkowo-Wschodniej.
AL
Fot.: DCT Gdańsk