Stocznie, Statki

Belgijski DEME Group zamówił dwie pogłębiarki dwupaliwowe , które będą wyposażone w silniki Wartsila. To pierwsze takie jednostki z napędem dual-fuel.

Pierwsza z nich, 104-metrowa, będzie miała 8000 metrów sześciennych ładowności. Od Finów otrzyma dwa silniki Wartsila34DF: jeden 12-cylindrowy 12V34DF i jeden 9-cylindrowy 9L34DF.

Druga pogłębiarka zostanie przeznaczona do pracy na niewielkich głębokościach. Jej pojemność maksymalna będzie wynosiła 3500 metrów sześciennych przy 77-metrach długości. Wartsila wyposaży ją w dwa bliźniacze silniki 6L34DF lub 9L34DF.

Budową zajmie się holenderska stocznia Royal IHC. Zamówienie ma zostać zrealizowane do końca przyszłego roku.

Jest to drugi, tak znaczący kontrakt na silniki Wartsila w ciągu ostatnich tygodni. Jeszcze nie tak dawno, ogłoszono zlecenie na dostawę silników do pogłębiarki budowanej w chińskiej stoczni Shanghai Zhenhua Heavy Industries. Kontrakt podpisano w czerwcu br. ze zleceniodawcą China Communication Construction Company (CCCC). Wartsila w ramach tej umowy dostarczy 16-cylindrowe silniki oraz system monitorujący jego pracę - Condition Based Maintenance (CBM).

Będzie to jedna z największych i najbardziej nowoczesnych pogłębiarek ssących z głowicą frezującą. 140-metrowy statek będzie miał zdolność pogłębiania do 35 metrów przy mocy 7,5 tys. kW.

Zamówienie ma zostać zrealizowane w październiku 2017 roku. 

AL, rel (Wartsila) 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.8558 3.9336
EUR 4.209 4.294
CHF 4.312 4.3992
GBP 5.0101 5.1113

Newsletter