Belgijski DEME Group zamówił dwie pogłębiarki dwupaliwowe , które będą wyposażone w silniki Wartsila. To pierwsze takie jednostki z napędem dual-fuel.
Pierwsza z nich, 104-metrowa, będzie miała 8000 metrów sześciennych ładowności. Od Finów otrzyma dwa silniki Wartsila34DF: jeden 12-cylindrowy 12V34DF i jeden 9-cylindrowy 9L34DF.
Druga pogłębiarka zostanie przeznaczona do pracy na niewielkich głębokościach. Jej pojemność maksymalna będzie wynosiła 3500 metrów sześciennych przy 77-metrach długości. Wartsila wyposaży ją w dwa bliźniacze silniki 6L34DF lub 9L34DF.
Budową zajmie się holenderska stocznia Royal IHC. Zamówienie ma zostać zrealizowane do końca przyszłego roku.
Jest to drugi, tak znaczący kontrakt na silniki Wartsila w ciągu ostatnich tygodni. Jeszcze nie tak dawno, ogłoszono zlecenie na dostawę silników do pogłębiarki budowanej w chińskiej stoczni Shanghai Zhenhua Heavy Industries. Kontrakt podpisano w czerwcu br. ze zleceniodawcą China Communication Construction Company (CCCC). Wartsila w ramach tej umowy dostarczy 16-cylindrowe silniki oraz system monitorujący jego pracę - Condition Based Maintenance (CBM).
Będzie to jedna z największych i najbardziej nowoczesnych pogłębiarek ssących z głowicą frezującą. 140-metrowy statek będzie miał zdolność pogłębiania do 35 metrów przy mocy 7,5 tys. kW.
Zamówienie ma zostać zrealizowane w październiku 2017 roku.
AL, rel (Wartsila)