Stocznie, Statki

W ubiegłym tygodniu, w czwartek, w hiszpańskiej stoczni LaNaval odbyło się wodowanie supernowoczesnej jednostki dla holenderskiego przewoźnika – firmy Royal TESO. Zapowiadana jest ona jako jedna z najbardziej ekologicznych na świecie.

Nowy statek, który powstaje dla Royal TESO (pełna nazwa: Koninklijke N.V. Texels Eigen Stoomboot Onderneming), ma 135 metrów długości i 27 metrów szerokości. Będzie mógł zabrać na pokład 1750 pasażerów oraz 350 pojazdów. Jego budowa ma się zakończyć na początku 2016 r., a do regularnej eksploatacji ma wejść już wiosną przyszłego roku.

Nowy prom holenderskiego przewoźnika będzie dwukierunkowy i ma być jedną z najbardziej przyjaznych środowisku jednostek tego typu na świecie. Do jej zasilania wykorzystywane będzie m.in. paliwo CNG (gaz ziemny w postaci sprężonej). Jak wyjaśniają przedstawiciele towarzystwa Lloyd's Register, które zajmie się klasyfikacją statku Texelstroom, będzie on w sumie czerpał z kilku różnych źródeł energii, dzięki czemu ma się wyróżniać pod względem efektywności.

Prom będzie posiadał dwie niezależnie maszynownie. Każda z nich będzie w stanie zapewnić tyle mocy, ile potrzeba do normalnego funkcjonowania nawet w ekstremalnych warunkach. W jednej znajdą się silniki diesla firmy ABC (2 x 2,000 kW), a w drugiej silniki typu Dual Fuel produkowane przez tę samą firmę (także 2 x 2,000 kW). Zgodnie z założeniami, prom będzie napędzany głównie paliwem CNG. Na statku znajdą się również baterie elektryczne oraz kolektory słoneczne.

Nowy prom będzie pływał dla holenderskiego armatora pomiędzy Den Helder w północnej części Holandii a wyspą Texel.

PromySkat
Źródło: Deia, 20 minutos

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.8558 3.9336
EUR 4.209 4.294
CHF 4.312 4.3992
GBP 5.0101 5.1113

Newsletter