Armator Øra AS podpisał umowę na zakup Selfa Elmax 1099, łódź rybacką opracowaną przez Selfa Arctic. Będzie to pierwsza na świecie elektryczna łódź rybacka, która pozwoli na zmniejszenie kosztów paliwa o 60-70%.
Statek z zainstalowanym zestawem prądotwórczym, nie będzie miał ograniczeń (przez napęd elektryczny) co do zasięgu. Naładowany zostanie podczas postoju prądem 63 A / 220 V, zazwyczaj w ciągu 6 do 8 godzin.
Selfa Elmax 1099 będzie także wytwarzał mniej hałasu i wibracji niż tradycyjne statki rybackie.
Jego testy rozpoczną się pod koniec sierpnia w Tjeldsundet, w Norwegii.
Podobne rozwiązanie zostało zaprojektowane na promie Ampere, aluminiowym katamaranie - symetrycznym promie pasażersko-samochodowym z norweskiej stoczni Fjellstrand, z technologią napędu elektrycznego Siemens'a i kadłubem z działającej w Gdańsku firmy Aluship Technology.
Czytaj też: Nor-Shipping Awards - polskie ślady w nominowanych i nagrodzonych rozwiązaniach [VIDEO]