1 maja dobiegł końca remont statku Advantage Spring. Odnowiony tankowiec w nowych barwach i z nowym imieniem na burtach opuściła suchy dok SD II. Jest to, pod względem nośności, największy remontowany statek w historii stoczni remontowej Nauta.
Tankowiec o długości 274,5 m i szerokości 48 m przeszedł w Naucie standardowy remont konserwacyjno-dokowy, obejmujący demontaż wału i śruby. Statek należący do floty tureckiego armatora Genel Denizcilik Nakliyati AS (Geden Line) ma nośność 156597 DWT. Właściciel statku – Geden Lines zarządza flotą ponad 40 statków, wśród których przeważają tankowce i masowce.
Advantage Spring dołączył do grona rekordowych jednostek remontowanych w stoczni Nauta. Najdłuższym statkiem, jaki dotychczas remontowanym w Naucie, był wahadłowy zbiornikowiec MT Grena, należący do norweskiego armatora. Grena (148553 DWT) jest dłuższa od Advantage Spring o 2,5 m, jednak biorąc pod uwagę nośność statku, to druga jednostka ma większe możliwości ładunkowe.
rel (MS TFI)
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.