Koreańska stocznia Hanjin Heavy Industries & Construction Co., Ltd. potwierdza zamówienia trzech kontenerowców o ładowności 20 600 TEU. Ich budowę zleciła francuska spółka CMA CGM.
Pierwsze plany budowy kontenerowców o ładowności 20 600 TEU zostały ujawnione w zeszłym miesiącu, jednak wówczas nie zostały do końca skonkretyzowane.
W tej chwili wiadomo już, że kontenerowce zostaną zbudowane przez filipińską stocznię w Subic, która dostarczy je armatorowi w drugiej połowie 2017 roku. Kontenerowce, o długości 400 metrów i szerokości 59 metrów, będą eksploatowane w relacjach między Azją i Europą Północną.
Zamówienie powoduje, że stocznia Hanjin Heavy Industries jest jedną z trzech, które przełamały barierę 20 tys. TEU. Wśród nich znajdują się również Samsung Heavy Industries, która buduje dziesięć statków dla japońskiej spółki Mitsui O.S.K. Lines i Orient Overseas Container Line (OOCL), a także japońska stocznia Imabari z dodatkowymi dwoma statkami dla Mitsui O.S.K. Lines. Ponadto Imabari przyznaje, że otrzymała zamówienie na 11 dalszych statków powyżej 20 tys. TEU od nieujawnionego armatora europejskiego.
Tak wyglądają zamówienia kontenerowców o ładowności powyżej 20 000 TEU na początku kwietnia 2015 r.:
- Mitsui O.S.K. Lines (6 statków) - potwierdzone zamówienia czterech kontenerowców o ładowności 20 150 tys. TEU zamówione w Samsung Heavy Industries, dodatkowo długoterminowe umowy dla dwóch dalszych statków o ładowności po 20 150 TEU budowanych przez Stocznię Imabari. Dostawa - druga połowa 2017 roku.
- OOCL (6 statków) - potwierdzone zamówienia na sześć kontenerowców o ładowności po 21 100 TEU złożone w stoczni Samsung Heavy Industries. Dostawa - druga połowa 2017 roku.
- CMA CGM (3 statki) - potwierdzone zamówienia na trzy kontenerowce o nośności 20 600 TEU - ulokowane w Hanjin Heavy Industries. Dostawa - druga połowa 2017 roku.
- Nieujawniony armator (11 statków) - stocznia Imabari przyznała, że na początku tego roku otrzymała zamówienie od nieujawnionego, europejskiego armatora na 11 kontenerowców przekraczających ładowność 20 tys. TEU. Dostawa - początek 2018 roku.
AL
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.