Stocznie, Statki

W niedzielę najnowszy nabytek Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, prom Mazovia, opuścił Szczecin. Od kilku dni w kuluarach mówiło się o tym, że remont dokowy promu nie będzie przeprowadzony w dokach szczecińskiej Gryfii. Ostatecznie okazało się, że prom trafi do doków duńskiej stoczni remontowej Odense Fayard. 

Cały czas nie jest znany dokładny zakres remontu promu Mazovia. Z ogólnodostępnych informacji wiadomo, że prom ma zyskać w Stoczni Master kilkadziesiąt dodatkowych kabin, jednak dobudowanie ich będzie powodowało konieczność znacznej rozbudowy po stronie instalacji technicznych i urządzeń niezbędnych od obsługi dobudowanych powierzchni.

Prom został przebudowany w 2013 roku w tureckiej stoczni Besiktas, gdzie dobudowano mu dodatkową cześć pasażerską, a także nowy pokład samochodowy. Łącznie do przebudowy zużyto 400 ton stali (wg. innych źródeł było to 500 ton).

Duński konkurent naszych "remontówek"

Stocznia Fayard to obok szwedzkiej stoczni Öresundsvarvet w Landskronie największy konkurent polskich stoczni w obsłudze remontowej wszelkiego rodzaju promów. Obecnie w stoczni tej prowadzona jest najpoważniejsza "promowa" modyfikacja konstrukcyjna ostatnich miesięcy, która polega na gruntownej przebudowie i "odchudzeniu" o kilkaset ton promów Berlin i Copenhagen armatora Scandlines. W stoczni Fayard znajduje się także prom Color Magic norweskiego armatora Color Line. Jest to duża i ciekawa jednostka określana jako "cruise ferry" ze względu na jej urozmaicony, luksusowy charakter upodobniający ją do wycieczkowców. Bliźniaczy prom Color Line, Color Fantasy, w piątek po instalacji scrubberów opuścił stocznię.

Stocznia przez lata swoją działalność remontową prowadziła w miejscowości Fredericia, jednak po likwidacji stoczni Odense Steel Shipyard, będącej przez szereg lat własnością A.P. Møller-Mærsk i budującej m.in. dla tego armatora znamienite kontenerowce np. największy na świecie w 2006 roku kontenerowiec Emma Maersk, stocznia remontowa Fayard została przeniesiona na tereny po stoczni Odense.

PortalMorski

+9 zwiazki
Tak to wlasnie zwiazkowcy dbaja o polski rynek pracy - jak im zabrac to zle ale zeby zadbac by pieniadze zostaly w kraju to juz nie pomysleli. Zalosne, dobrze ze to rozwala
02 luty 2015 : 07:54 kiip | Zgłoś
+12 Miodzio i jego wynalazki
Poprawa stanu technicznego oraz bezpieczeństwa promu to działanie rozsądne ale konwersja statku pod względem przebudowy infrastruktury hotelowej to wyrzucanie pieniędzy w błoto . W obecnych czasach każdy walcz o powiększenie linii ładunkowej a tu jest dokładnie odwrotnie. 1/3 kabin nigdy nie będzie obłożona na tak krótkiej linii , ale zapewne jak zwykle nie przeprowadzono analizy rozwoju rynku .
02 luty 2015 : 08:11 Andy Warchoł | Zgłoś
+1 PODATKI I WYPŁATY NO I EMERYTURY
Siła robocza tania a wszelkie opłaty wysokie tereny prąd gazy pensje prezesów i wiele innych To powoduje o cenie która staje się większa od np. Duńskiej i tam robotnik ma 2 a nawet 3 krotnie wysza pensję Niedługo będziemy płacić za to że oddychamy Polskim powietrzem To program Tuska OBY ŻYŁO SIĘ LEPIEJ
02 luty 2015 : 09:24 prof | Zgłoś
0 hmm
A opłata klimatyczna , nad morzem lub w górach to co innego jak nie podatek od oddychania polskim powietrzem.
02 luty 2015 : 09:40 Andy | Zgłoś
+2 EU stwierdziła że mamy gęste
Zapomniałem ale dużo jest takiej Durnoty IM się liczy kasa nie miejsce pracy i konkurencyjności Polski i w Polsce wyuczony pracownik
02 luty 2015 : 10:11 prof | Zgłoś
+1 Dlaczego program Tuska ?
A co to Pisiory i SLD nie miały udziału w tym. A kto jak nie Rakowski zniszczył stocznie Gdańsk. a kto jak nie związki zawodowe zniszczyły Stocznię Gdynia, a kto jak nie Prezesi Porty zniszczyli Stocznię Szczecin. A kto jak nie prezesi zniszcyli Gryfię, a kto jak nie Sojka stworzył silna Remontową Gdańsk i uratował Stocznie Północną. A kto jak nie Pasni syndyk rozwaliła perspektywę dobrej współpracy Nauty z Stocznia Marynarki Wojennej. Wy pisiory chore z nienawiści byście tylko ukamionowania Tuska chcieli, tylko dla tego że wygrał z kartoflem.
02 luty 2015 : 10:12 Andrzej STAWSKI | Zgłoś
0 haha
Gratuluje obiektywizmu, PIS rzadzil 2 lata , PO rzadzi 8 rok, no alei tak latwiej psioczyc na kogos innego np na PIS przeciez tak w tvn 24 mowia i wyborczej.PO lajzy cala Poslke sprzedadza
02 luty 2015 : 10:40 tin | Zgłoś
-8 Brawo
No to dlaczego bez naszej wiedzy TUS I KOMOROWSKI zawarli układ z żydami ze spłacą ich naszymi lasami 30,12 2014 podpisano 13 01 2015 i za to powinni wisieć program Tuska mówi oby na się żyło lepiej dostali z UE 370 000 euro na pomoc biednym co zrobili Biura pensje premie pt.wykluczeni Po co kopacz była we Francji a no Rabini zrządzili że trzeba zniszczyć małe firmy w Polsce i jak rozgonić strajki Dlaczego w dobrych firmach jak wejdzie urząd Skarbowy to siedzą aż padnie co Tusk podpisał w EU że do 2020 zniszczy wszystko w Polsce PO co wstrzymał Gazoport gaz łupkowy dopłaty rolnikom mają tylko połowę Ta klika obrzynana scyzorykiem działa na szkodę POLSKI Kara jak CZałszesku
02 luty 2015 : 13:32 prof | Zgłoś
-6 poprawka
370 000 000 euro DOSTALItam jest pomyłka
02 luty 2015 : 13:38 prof | Zgłoś
+5 DFDS ???
czyżby duńczycy kupili PŻB a nikt o tym jeszcze nie wie ????
02 luty 2015 : 12:10 frank | Zgłoś
-4 Girmaldi
Włosi w ramach reklamacji naprawiają stabilizatory i oni decydują w jakiej stoczni to będzie robione ponieważ za to płacą.
02 luty 2015 : 21:02 eupliusz | Zgłoś
+2 - a czemu nie w Polsce ?
Tyle się mówi , że polskie stocznie , ta w Szczecinie, upadają, a tu proszę - remont polskiego statku w duńskiej stoczni.. cos tu jest chyba nie tak
03 luty 2015 : 20:05 polska stocznia | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter