Stocznie, Statki

Masowiec Olza, należący do Polskiej Żeglugi Morskiej, cumuje obecnie przy nabrzeżu Bułgarskim w Szczecinie. Statek przechodzi remont pośredni na wodzie (z wykorzystaniem nurka).

– Prace dotyczą też modernizacji instalacji paliwowej w związku z wejściem dyrektywy unijnej – informuje Krzysztof Gogol, rzecznik prasowy PŻM. – Chodzi o zamontowanie automatycznego przełącznika zmieniającego rodzaje używanego paliwa. Dotychczas robiono to ręcznie.

Przypomnijmy, że 1 stycznia br. weszły w życie przepisy tzw. dyrektywy siarkowej. Jednostki pływające w tzw. strefie SECA, czyli w rejonie Morza Bałtyckiego i Północnego oraz kanału La Manche, muszą stosować droższe paliwo, zawierające nie więcej niż 0,1 proc. siarki. Statki PŻM przewożą ładunki po całym świecie, dlatego są przystosowane do korzystania z różnego rodzaju paliwa, poza strefą SECA napędzane są tańszym.

Na Olzie zamontowany zostanie także nowy system łączności, umożliwiający marynarzom korzystanie na statku z internetu.

Remont, który prowadzi stocznia Master, ma potrwać do końca tego tygodnia.

Dodajmy, że Olza to masowiec zbudowany w 2012 roku. Jego nośność wynosi 16 600 DWT. Jednostka ma 150 m długości i ok. 24 m szerokości.

(ek)

-4 Trzy lata ma ten statek
i widać na zdjęciu ,ze mocno już jest dobity ,sam pływam na statkach w tym wieku u Niemca ale zdecydowanie lepiej wyglądają niż ten z PŻM
11 luty 2015 : 10:03 taka prawda | Zgłoś
+4 ff
Nie dobity, tylko farba starta od śluz na jeziorach.
11 luty 2015 : 15:25 ff | Zgłoś
0 nie wszystko złoto.......
Cemfjord był ładnie wymalowany,przez Niemca.
11 luty 2015 : 20:40 selawi | Zgłoś
+1 Głowię się nad tekstem powyżej
Ma tam być instalowany: automatyczny przełącznik zmieniający rodzaje używanego paliwa - cóż to takiego?
Ma ktoś wiedzę o co chodzi? Sądziłem że sporo wiem na ten temat, ale o takim rozwiązaniu jeszcze nie słyszałem. Może to jakiś ciekawy pomysł ludzi z PŻM-u?
14 luty 2015 : 13:45 Dociekliwy | Zgłoś
0 Answer do dociekliwego
Żaden tam przełącznik do używanego paliwa , to juz jest na każdym module paliwowym Alfa Laval z tej serii statków. Chodzi o dodatkowe chłodzenie paliwa MGO ze wzgledu na jego właściwosci i niewystarczające chłodzenie (możliwość zatarcia pomp i wtryskiwaczy) więc oba moduły M/E i A/E będą miały dodatkowe chłodnice wody LT chłodzone wodą morską i zasadniczo to tyle.Pozdro
01 marzec 2015 : 22:54 mechanikus | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter