Stocznie, Statki

W niedzielę (13.04.2014 r.) w godzinach porannych Gdańsk opuściła hotelowo-warsztatowa platforma półzanurzalna Safe Scandinavia. Platforma od listopada ubiegłego roku była remontowana i modernizowana przez Gdańską Stocznię Remontową SA.

Przez większą część pobytu w Gdańsku Safe Scandinavia była wydokowana na barko-pontonie Rem Lift 25 000 przy nabrzeżu Remontowym. Wielu mieszkańców Gdańska przyjeżdżało na ulicę Wiślną, gdzie można było podziwiać górującą nad okolicą konstrukcję platformy.

Kilka tygodni temu platformę zwodowano i prowadzone były na niej ostatnie prace. W miniony piątek i sobotę na głębi dokowej, w miejscu w którym zwykle cumuje dok nr 6, przeprowadzono próby przechyłowe oraz inne specjalistyczne testy, po których platforma mogła opuścić stocznię. Zaplanowane na sobotnie popołudnie wyholowanie z powodu mgły zostało przełożone na kolejny dzień.

W niedzielę holowanie rozpoczęło się około godziny 7 rano i w iście ekspresowym tempie w porównaniu z innymi operacjami wyholowania platform, Safe Scandinavia już o godzinie 9 była w główkach portu. 

W operacji wyholowania brały udział 4 gdańskie holowniki – Virtus i Taurus na "dziobie" oraz Akul i Tytan na "rufie", koordynowane z platformy przez czterech pilotów Gdańsk Pilot.

Po odholowaniu na kotwicowisko nr 4 platformę przejął duży holownik AHTS Stril Challenger.  Już na kotwicowisku Safe Scandinavia pobrała zaopatrzenie, które dostarczył jej AHTS Skandi Stord.

JB

Portal Morski dziękuje firmie Gdańsk Pilot za pomoc w realizacji materiały zdjęciowego.

+9 plarforma
I jak widac mozna. Codziennie holding remontowej udowadnia ze firma prywatna daje sobie rade. Nie potrzebuje dotacji z kasy panstwowej tak jak tworzony holding marsjan. Tajemnica tkwi przede wszystkim w ludziach roznica miedzy marsjanami a ludzmi z holdingu remontowa jest taka ze ci drudzy wiedza ze nic nie jest darmowe i na wszystko trzeba zapracowac natomiast marsjanie czerpia pelnymi garsciami z kasy panstwowej obdarowujac gromady kolesi nie patrza na nic. Wierze ze przyjdzie czas roliczen marsjan za straty jakie spowodowali za doprowadzenie do ruiny resztek przemyslu stoczniowego w zachodniopomorskim i trojmiescie.
16 kwiecień 2014 : 07:00 Guest | Zgłoś
+5 Zgadzam sie
remontowa miala dobry moment na prywatyzacje i wykorzystala swoja historyczna szanse. Dzieki temu dzis nie ma i nie musi miec zadnych dziwnych powiązań z państwowymi agencjami. Tu trzeba "tylko" zap.... Szkoda tylko, ze inne stocznie nie miały takiej jak szansy na prywatyzacje i normalna działalność. Pokusa korzystania z brania kasy od panstwa jest zawsze silniejsza niz perspektywa samodzielnego radzenia sobie na rynku, ktory przy okazji, przez takie agencje i inne dziwne panstwowe twory jest systematycznie rozwalany. Mysle, ze inne stocznie typu Nauta, Crist, Gryfia stracily juz swoja szanse na normalnosc. Obym byl zlym prorokiem.
16 kwiecień 2014 : 08:41 Guest | Zgłoś
+11 W 2001 roku ZZ Gryfi zablokował jej prywatyzację....żeby wiecznie było po staremu...
W 2001 roku Gryfia i Remontowa były równolegle przygotowywane do pruwatyzacji. Remontow się sprywatyzowała, a ZZ z Gryfii zablokowały prywatyzację ,żeby komuna była wieczna. Te same zwiazki mieszją do dzisiaj. Dla nich z perspektywy czasu to oczywiście sukces,- tyle lat mieszali bez konsekwencji dla siebie, ale MARS im teraz rozwalił stocznię swoim złodziejstwem i zostali na lodzie....
Przedobrzyli nieudacznikii z ZZ. Teraz palą głuoa jak zwykle.....
16 kwiecień 2014 : 13:35 Guest | Zgłoś
+5 gryfiakowi
Masz w 100% racje Nauta, Crist, Gryfia zostaly zdemolowane przez marsjan. Te firmy juz nie istnieja praktycznie.
16 kwiecień 2014 : 10:58 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9894 4.07
EUR 4.1616 4.2456
CHF 4.4104 4.4994
GBP 4.9584 5.0586

Newsletter