Firma Hamburg Sud uroczyście ochrzciła w stoczni Hyundai Heavy Industries w Ulsan (Korea Południowa) pierwsze dwa statki z nowej serii jaką włącza do swojej floty.
Chodzi o kontenerowce, które będą mogły wziąć na pokład znaczną ilość kontenerów chłodniczych. Staną się one największymi jednostkami we flocie armatora. Sporą ciekawostką jest jednak pojemność statków pod względem przyłączy dla kontenerów chłodniczych. Obecnie po świecie nie pływa żaden statek mogący pochwalić się taką liczbą. Już niedługo 2100 kontenerowych chłodni będzie mogło być transportowanych nowymi statkami.
Cap San Nicolas i Cap San Marco mają pojemność 9600 TEU, możliwość podłączenia i obsługi 2100 kontenerów chłodniczych, długość całkowitą 333,2 m. Poza tym, szerokość statków to 48,2 m, maksymalne zanurzenie to 14 m. Obie jednostki będą osiągać maksymalną prędkość 21 węzłów. Statki będą pływać na trasie między Azją a wschodnim wybrzeżem Ameryki Południowej.
Zycze powodzenia i juz widze te tlumy elektrykow chcacych tam jechac.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.