Stocznie, Statki

Potentat na morskim rynku przewozów ładunków ciężkich i wielkogabarytowych Dockwise Ltd podjął decyzję o przebudowie swojego statku "Typu 2" (Black Marlin) na "Typ 1" (czyli na bliźniaczy do Blue Marlin). Konwersja zwiększy ładowność Black Marlin'a z 56 do 76 tys. ton. 

Dockwise ogłasza konkurs ofert na plany przebudowy, jak i samą przebudowę wielkiego ciężarowca flo-flo (float on - float off), która ma zakończyć się do końca 2014 roku.
Przewiduje się, że przebudowa zajmie ok. trzy miesiące, a przeprowadzona ma być przy okazji wizyty statku w stoczni na planowe remonty okresowe.

 

Black Marlin (Typ 2) przed przebudową:

Długość całkowita 217,50 m
Długość między pionami 206,57 m
Szerokość 42,00 m
Powierzchnia pokładu 165,60 x 42,00 m
Wysokość boczna 13.30 m
Zanurzenie w stanie zanurzonym (do dokowania ładunków) 23.34 m
Zanurzenie 10.08 m
Głębokość wody nad pokładem w stanie zanurzonym (do dokowania ładunków) 10.00 m
Nośność 57 021 t
Prędkość eksploatacyjna 14,5 węzła

Blue Marlin (Typ 1)
Długość całkowita 224,80 m
Długość między pionami 206,64 m
Szerokość 63,00 m
Powierzchnia pokładu 178,20 x 63,00 m
Wysokość boczna 13,30 m
Zanurzenie 10.24 m
Zanurzenie w stanie zanurzonym (do dokowania ładunków) 24,72 / 28,40 m (p.d./p.r.)
Głębokość wody nad pokładem w stanie zanurzonym (do dokowania ładunków) 11,42 / 15,10 m (p.d./p.r.)
Nośność 76 061 t
Prędkość eksploatacyjna 13,0 węzła

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.8903 3.9689
EUR 4.2484 4.3342
CHF 4.5086 4.5996
GBP 5.0772 5.1798

Newsletter