Porty, logistyka

Pod koniec października do Baltic Hub w Gdańsku dotarły cztery nowoczesne suwnice nabrzeżowe STS (Ship-to-Shore), których wysokość to 96 metrów (140 m z podniesionym wysięgnikiem), a waga wynosi prawie 2000 ton każda. W pełni złożone dźwigi przypłynęły do Polski z Chin i w kolejnych tygodniach zostały zamontowane na nabrzeżu terminala T3.

Dostawa suwnic stanowi kolejny kamień milowy w projekcie T3, ponieważ są to pierwsze z siedmiu suwnic STS, które po uruchomieniu terminala zwiększą możliwości przeładunkowe Baltic Hub o 1,5 miliona TEU. 

Prace prowadzone przez konsorcjum Budimex i DEME Dredging na budowie terminala T3 Baltic Hub są na etapie 70 proc. zaawansowania, a ich ukończenie planowane jest na koniec września 2025 roku.

Obecnie prowadzone są intensywne roboty żelbetowe w południowej części terminala oraz wykonywane są nawierzchnie betonowe, po których będą poruszały się pojazdy obsługujące terminal. Montowane są również szyny dla suwnic STS i RMG oraz szereg sieci elektrycznych i teletechnicznych.

Na budowę terminala T3 zużyliśmy już ponad 17,5 tys. ton stali, co odpowiada ciężarowi 2,4 wież Eiffla; 4,3 mln m3 piasku; 160 tys. m3 betonu, którym wypełnić można by było 52 baseny olimpijskie. Prace obecnie prowadzone są w trybie 24/7, a w budowę zaangażowanych jest ponad 500 osób – podsumowuje Piotr Sumila, Dyrektor Kontraktu z Budimex SA.

Terminal zajmuje powierzchnię ponad 36 hektarów, a jego nabrzeże przeładunkowe o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metrów pozwoli na bezpieczny i efektywny załadunek i rozładunek towarów w kontenerach.

LEW/rel / Fot. Sławomir Lewandowski / PortalMorski.pl

 

 

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0653 4.1475
EUR 4.2698 4.356
CHF 4.5835 4.6761
GBP 5.1114 5.2146

Newsletter