HES Gdynia Bulk Terminal (dawny Morski Terminal Masowy Gdynia, MTMG) wzbogacił się o nowy żuraw Liebherr LHM550, który znacząco wzmocni możliwości obsługi nabrzeża. Urządzenie przetransportował w minionym miesiącu statek typu Heavy Lift Vessel Aura.
Żuraw gwarantuje maksymalny udźwig 124 ton i już wkrótce będzie pracował przy naszych nabrzeżach wraz z dwoma innymi żurawiami brzegowymi HES Gdynia o tej samej nośności – informuje w mediach społecznościowych HES Gdynia Bulk Terminal.
Nowy żuraw dysponuje wysięgnikiem o długości 48 m. Pozwoli to na swobodny dostęp do każdej części ładowni statków klasy wielkościowej cape size i typu panamax. Urządzenie ponadto spełnia normy emisji spalin i może być w pełni zasilany z sieci elektrycznej.
Dodajmy, że statek, na którym przetransportowano nowy żuraw został zbudowany w Remontowa Shipbuilding SA (ówczesnej Gdańskiej Stoczni Remontowa im. J. Piłsudskiego SA) i przekazany fińskiemu armatorowi Meriaura Oy w styczniu 2008 roku. Jego uroczysty chrzest i oficjalne wprowadzenie do eksploatacji miały miejsce 23 stycznia, już w kraju armatora, w Turku, w fińskiej stoczni grupy Aker Yards. Projekt statku powstał w biurach projektowych Grupy Remontowa oraz w fińskich firmach projektowo-konsultingowych we współpracy z Aker Yards i przy wsparciu funduszy na rzecz rozwoju nauki i techniki od fundacji TEKES (Fińskiej Agencji Finansowania Techniki i Innowacji).
Czytaj także:
Dawny MTMG pełni w Porcie Gdynia rolę terminalu uniwersalnego, świadcząc przez 24h na dobę usługi przeładunkowe i składowe suchych ładunków masowych, takich jak: węgiel, koks, ruda, zboża oraz pasze, biomasa, cukier, minerały kruszywa, nawozy, jak również przeładunku płynnych ładunków masowych (w tym chemikaliów klas 3, 6, 8 i 9 wg kodu IMDG) oraz ropy i przetworów naftowych. HES Gdynia Bulk Terminal Sp. z o.o. usytuowany jest przy głównym wejściu do portu gdyńskiego i posiada doskonałe połączenie z systemem komunikacji drogowej, jak i kolejowej.
AL, HES Gdynia Bulk Terminal / z mediów