Porty, logistyka

Zespół portów Szczecin-Świnoujście podsumował wyniki przeładunków po trzech kwartałach br. Te są o 7,5 proc. lepsze aniżeli w analogicznym czasie ub. roku. Operatorzy portowi w okresie styczeń-wrzesień br. obsłużyli prawie 26,7 mln ton ładunków.

W portach jest więcej rudy, paliw i gazu LNG oraz węgla. Wzrost r/r odpowiednio o 30, 31,5 i 41,5 oraz 22 procent. Terminal LNG w Świnoujściu obsłużył do końca września br. 39 statków z gazem LNG. Dla porównania w tym samym czasie ub. roku było ich 26. Na plusie są także inne masowe z wynikiem o 4,6 proc. lepszym aniżeli w tym samym czasie ub. roku.

Spadki notują zboża (-8,7 proc.), drobnica (-2 proc.), drobnica promowa (-1,3 proc.) oraz kontenery
(-15,4 proc.).

Sam wrzesień br. był dla obu portów o 13,7 proc. lepszy aniżeli wrzesień 2021. Tutaj liderami przeładunków są węgiel (+191,2 proc.), inne masowe (+46,1 proc.), paliwa (+36,5 proc.) oraz gaz LNG (+71,7 proc.).

Zarząd portu prognozuje, że tegoroczne wyniki przeładunkowe powinny być o ok. 10 proc. lepsze aniżeli wynik wypracowany w 2021 roku.

ZMPSiŚ podejmuje działania ukierunkowane na stały rozwój portów, stwarzając warunki i możliwości do obsługi większej ilości ładunków aniżeli obecnie. Po zakończeniu inwestycji port w Szczecinie zyska nowe i zmodernizowane nabrzeża w rejonie Basenu Kaszubskiego i Kanału Dębickiego, dostosowane parametrami do obsługi większej ilości ładunków aniżeli obecnie. Terminal promowy w Świnoujściu będzie przystosowany do obsługi transportu intermodalnego. Rozbudowywany jest terminal LNG poprzez budowę dodatkowego stanowiska rozładunkowo-załadunkowego do obsługi mniejszych jednostek LNG: gazowców, bunkierek oraz jednostek feederowych. Z kolei za sprawą inwestycji związanych z budową nowej i modernizacją istniejącej infrastruktury technicznej, oba porty będą bardziej przyjazne środowisku. Systematycznej poprawie ulega też infrastruktura dostępowa, w tym drogi i kolej łączące porty z zapleczem.

Przedsięwzięciem, które wpłynie pozytywnie na gospodarkę kraju i regionu oraz dopełni ofertę obu portów będzie z pewnością Głębokowodny Terminal Kontenerowy w Świnoujściu oraz zlokalizowany w świnoujskim porcie terminal instalacyjny do obsługi morskich farm wiatrowych.

rel (ZMPSiŚ SA)

1 1 1 1
0 Konwencja MIL
"Od 1 stycznia 2019 r. Konwencja MLI będzie stosowana do podatków u źródła w odniesieniu do UPO z Austrią, Australią, Francją, Izraelem, Japonią, Litwą, Nową Zelandią, Serbią, Słowacją, Słowenią i Wielką Brytanią. Natomiast w odniesieniu do pozostałych podatków (w tym do podatków od dochodów z pracy najmniej), od 1 stycznia 2019 r. Konwencja MLI będzie stosowana wyłącznie do UPO z Austrią i Słowenią."

Jest to kopiuj wklej z najnowszego tekstu konwencji MIL z dopiskami i interpretacja MF rządu polskiego uaktualniona 23/11/2018 można ja znaleźć na stronie MF
jest fragment pkt 3.4
może ktoś to wyjasnic
28 listopad 2018 : 11:41 Dariusz Gawel | Zgłoś
+2 Tu masz wyjaśnienie
https://www.portalmorski.pl/prawo-polityka/41153-podatki-marynarskie-konwencja-mli-informacja-mf-z-23-11-2018-oraz-inne-kwestie
03 grudzień 2018 : 19:45 xmaster | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.749 3.8248
EUR 4.2431 4.3289
CHF 4.5825 4.6751
GBP 4.959 5.0592