Porty, logistyka

Na wpłynięcie z Morza Czarnego do Dunaju przez rumuńskie ujście Sulina czeka - jak podały niektóre agencje prasowe - "kilkaset" statków mających załadować i wywieźć z dunajskich portów Ukrainy zboże (w rzeczywistości chodzi raczej o nieco ponad 100), a żegluga tą rzeką staje się coraz trudniejsza z powodu kongestii - podają w czwartek, jak twierdzi PAP, media w Rumunii.

Dunaj po rosyjskiej inwazji na Ukrainę stał się jedną z alternatyw dla masowego transportu zboża z tego kraju. Powołująca się na źródła w rządach Rumunii i Ukrainy bukareszteńska agencja Agerpres odnotowała, że bardzo długie, sięgające już kilkuset statków kolejki przy ujściu Sulina wynikają z faktu, że codziennie mogą nim przepłynąć z Morza Czarnego na Dunaj zaledwie cztery jednostki.

Według bukareszteńskiej telewizji Digi24 korki przy wejściu do rzeki mogą zmniejszyć się wraz z rozpoczęciem żeglugi zagranicznych statków ujściem Bystre na kanale łączącym rzekę z Morzem Czarnym. Stacja zauważyła, że w ostatnich dniach ujście Bystre stało się miejscem kierowania na Dunaj zagranicznych statków udających się do naddunajskich portów ukraińskich, gdzie mają załadować ukraińskie zboże. Przypomina, że połączenie to stało się możliwe po odbiciu z rąk rosyjskich pod koniec czerwca czarnomorskiej Wyspy Węży.

Telewizja Digi24 przypomniała, że tylko w tym tygodniu ujściem Bystre przepłynęło do naddunajskich portów Ukrainy 16 statków po zboże, a kolejnych 16 uda się w podobny rejs w najbliższych dniach.

Stacja wskazała zarazem, że problemem w żegludze z ukraińskimi towarami przez Dunaj może się stać nasilająca się susza oraz szybki spadek poziomu wody w tej rzece.

Marcin Zatyka

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9625 4.0425
EUR 4.3054 4.3924
CHF 4.5834 4.676
GBP 5.1082 5.2114

Newsletter