Spółka zależna HHLA - Metrans buduje na Węgrzech kolejny terminal kolejowy, aby rozszerzyć swoje usługi transportowe wzdłuż Korytarza Bałtyk-Adriatyk oraz w kierunku Europy Południowej i Południowo-Wschodniej.
Umowę podpisano pomiędzy spółką zależną Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) a rządem węgierskim. Terminal zostanie wybudowany w miejscowości Zalaegerszeg, która leży na osi transportowej do adriatyckich portów Triest, Koper i Rijeka.
Inwestujemy na Węgrzech, ponieważ widzimy tam olbrzymi potencjał dla transportu kolejowego. Korytarz Bałtyk-Adriatyk staje się niezwykle ważną europejską osią transportową. Dlatego niedawno nabyliśmy również terminal portowy we włoskim mieście Triest. A Węgry, ze swoim położeniem w sercu Europy, mają kluczowe znaczenie dla rozbudowy sieci Metrans również w kierunku Europy Południowej i Południowo-Wschodniej – powiedziała Angela Titzrath, przewodnicząca zarządu HHLA.
Peter Kiss, prezes zarządu Metrans Group, poinformował, że koszt budowy i wyposażenia nowego terminalu to ponad 40 milionów euro, 11 mln euro pochodzi od instytucji węgierskich. - Ta duża inwestycja finansowa pokazuje, jak ważne są Węgry dla dalszego rozwoju firmy Metrans.
Fundamenty pod budowę nowego terminalu zostaną położone jesienią tego roku, a pierwsza część obiektu zostanie otwarta już w 2023 roku. Metrans spodziewa się, że w Zalaegerszeg powstanie około 120 nowych miejsc pracy.
Ilość kontenerów przewożonych koleją na Węgrzech w ostatnich latach stale rośnie. Metrans czerpie z tego korzyści, zwłaszcza dzięki otwartemu w 2017 r. terminalowi w Budapeszcie.
W pierwszym roku w obiekcie przeładowano około 250 000 TEU, a w 2019 r. liczba ta wzrosła do 425 000 TEU. Pomimo ograniczeń wprowadzonych w wyniku pandemii koronawirusa, liczba kontenerów przeładowanych w 2020 r. utrzymała się ogólnie na stabilnym poziomie.
Regularne pociągi obsługiwane przez Metrans łączą Węgry, przez Budapeszt i słowackie miasto Dunajska Streda, z portami Morza Północnego w Hamburgu, Bremerhaven i Rotterdamie, a także z Duisburgiem oraz adriatyckimi portami w Trieście i Koper. Cała europejska sieć intermodalna firmy Metrans składa się obecnie z 17 własnych i powiązanych terminali. Sieć ta, a w szczególności terminal w Budapeszcie, stanowią również kluczowy element Nowego Jedwabnego Szlaku.
rel (HHLA)
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.