Porty, logistyka

W Chinach, gdzie zbudowano maszynę do wiercenia tunelu pod Świną, trwa jej demontaż i przygotowanie do transportu. We wrześniu maszyna ma przypłynąć do Świnoujścia.

Maszyna TBM, która wywierci tunel jest aktualnie rozkładana na 130 elementów – poinformowały w środę służby prasowe świnoujskiego magistratu. Po rozłożeniu w Chinach, gdzie powstała zostanie załadowana i drogą morską we wrześniu dotrze do Świnoujścia. Tam zostanie złożona i przetestowana.

Samo wiercenie tunelu ma ruszyć w marcu przyszłego roku. Wystartuje w specjalnie do tego celu budowanej komorze. Zacznie z wyspy Uznam, a zakończy wiercenie na wyspie Wolin.

Na budowie na wyspie Uznam trwa zbrojenie, deskowanie i betonowanie wieńca ścian szczelinowych. Wiercone są też studnie odwadniające wewnątrz komory i montowane są inklinometry w ścianach szczelinowych do kontroli przemieszczeń podczas głębienia komory – podał magistrat. Budowany jest blok wejściowy od strony ściany szczytowej wschodniej komory startowej TBM.

W części budowy po stronie wyspy Uznam budowane są ściany szczelinowe dla rampy dojazdowej do tunelu. Na wschód od ul. Karsiborskiej kontynuowane są roboty ziemne dla wykonania wieńca i stropu na ścianach szczelinowych tunelu odkrywkowego.

Trwają także inne prace na budowie tunelu; przebudowa sieci gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. Po stronie wyspy Wolin przebudowywane są sieci wodno-kanalizacyjne wzdłuż ul. Fińskiej oraz w rejonie komory odbiorczej. Trwa także przebudowa sieci energetycznej.

Budowa tunelu rozpoczęła się jesienią 2018 r. Łącznie powstanie niemal 3,2 kilometra drogi, w tym około 1,4 kilometra będzie liczył sam tunel pod Świną, który połączy wyspy Uznam i Wolin.

Elementami układu drogowego będą również drogi dojazdowe do tunelu, plac manewrowy, rondo na wyspie Wolin i skrzyżowanie na wyspie Uznam. W ramach inwestycji jest również przebudowa istniejących przyległych ulic.

Inwestorem budowy stałego połączenia jest miasto Świnoujście. 85 proc. inwestycji pokryją fundusze unijne, reszta to środki z budżetu miasta. Koszt inwestycji to ponad 912,5 mln zł brutto.

Budowa stałego połączenia ma zakończyć się jesienią 2022 r.

autor: Kacper Reszczyński

-4 as
tylko zeby nie skonczylo sie tak jak na A1
15 lipiec 2020 : 18:12 as | Zgłoś
+1 Taylor
Dzień Dobry mieszkańcom Świnoujścia,a konkretnie tym z was (66%),którzy w drugiej turze głosowali na tego gościa z PO.Chciałbym wam przypomnieć,że ten tunel jest budowany tylko i wyłącznie dzięki staraniom PIS,co obiecali i wykonują.Ciekawe ,co wam obiecał ten prezydent Warszawy,że tak chętnie na niego głosowaliście,pochwalcie się,nie ma czego się wstydzić :)
19 lipiec 2020 : 09:50 Jack T. | Zgłoś
-3 Nadia
Kturego Wrześńia i kturego roku oszustwo i kłamstwo .
19 lipiec 2020 : 18:20 Longin | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter