W drugim co do wielkości terminalu kontenerowym w Polsce rok 2019 kończy się najwyższym w historii wynikiem w przeładunkach - na poziomie 500 000 TEU.
Port Gdynia z roku na rok osiąga coraz lepsze wyniki przeładunkowe. W tym roku spodziewane jest przekroczenie 24 mln ton, w tym 900 000 TEU.
Podczas oficjalnej uroczystości z okazji osiągnięcia rekordowego wyniku głos zabrali Wojciech Szymulewicz- prezes BCT, Mikołaj Osiński - prezes MSC Poland oraz Maciej Krzesiński - dyrektor ds. marketingu i współpracy z zagranicą Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
- W imieniu Zarządu Morskiego Portu Gdynia serdecznie gratuluję Zarządowi i Pracownikom Bałtyckiego Terminala Kontenerowego, który w tym roku obchodzi 40 - lecie działalności. Z okazji okrągłej rocznicy oraz nadchodzących świąt życzę dalszych sukcesów i kolejnych tak spektakularnych wyników – komentuje Maciej Krzesiński.
Mając na względzie stale rosnący potencjał terminali, Zarząd Morskiego Portu Gdynia podejmuje wielomilionowe inwestycje, które w efekcie przyczynią się do przyjmowania większych jednostek oraz znaczącego wzrostu przeładunków.
W tym roku Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisali umowę na unijne dofinansowanie projektu "Rozbudowa dostępu kolejowego do zachodniej części Portu Gdynia - przebudowa i elektryfikacja”. Planowane całkowite koszty inwestycji wyniosą niemal 70 milionów złotych. W wyniku podpisanej umowy inwestycja ta uzyskała wsparcie ze środków unijnych w kwocie około 20 milionów złotych. Poprzez elektryfikację dostępu kolejowego inwestycja usprawni funkcjonowanie transportu Intermodalnego Terminalu Kontenerowego od strony lądu.
Nowa obrotnica i pogłębienie akwenów portowych oraz przebudowa nabrzeży to kluczowe elementy rozwoju Portu Gdynia. Są to inwestycje o strukturalnym znaczeniu dla Polski i transeuropejskich sieci transportowych.
rel (ZMP Gdynia)
Fot.: Piotr B. Stareńczak