Trwają prace nad rozbudową terminalu kontenerowego DCT Gdańsk. Przygotowywane są tereny pod nowe pola składowe, nowy przebieg ulicy Kontenerowej oraz rozbudowę bocznicy kolejowej; rozpoczyna się także budowa portali OCR. Program T2B, w ramach którego odbywają się prace, ma potrwać 3 lata.
Projekt T2B, zakładający rozbudowę i rozwój terminalu kontenerowego DCT Gdańsk rozpoczął się w 2018 roku. Do najważniejszych etapów projektu należał m.in. zakup dwóch dodatkowych suwnic nabrzeżowych STS, które zostały dostarczone w trzecim kwartale 2018 roku. To oznacza, że obecnie nabrzeże T2 jest wyposażone w 7 nowoczesnych suwnic STS (wszystkie z wysięgiem 25 rzędów kontenerów). Odpowiednio zwiększana jest także powierzchnia placów składowych, rośnie również ilość zakupionego sprzętu - terminal może się pochwalić 5. nowymi suwnicami placowymi eRTG.
Ponadto w ramach programu całkowicie zautomatyzowane zostaną bramy, które będą ponadto używać kamer OCR (optyczne rozpoznawanie znaków) do rejestrowania samochodów ciężarowych i kontenerów, które przyjeżdżają zgodnie z wcześniejszą rezerwacją w systemie awizacji e-Brama.
Projekt zakłada także znaczne zwiększenie zdolności przeładunkowych na kolei. Najpierw istniejące tory kolejowe zostaną wydłużone do 750 m, a następnie bocznica kolejowa zostanie poszerzona z 4 do 6 torów. Modernizacja bocznicy przewiduje również zakup całkowicie zelektryfikowanych suwnic kolejowych RMG, a także uruchomienie systemu kamer OCR do rejestracji pociągów i kontenerów.
- Nowe inwestycje mają na celu ciągłe zwiększanie jakości obsługi klientów w każdej dziedzinie działalności terminalu - komentuje Cameron Thorpe, prezes zarządu DCT Gdańsk. - Jednak to nie wszystko, w ciągu dwóch lat powstanie drugi tor podejściowy do Portu Gdańsk, do którego DCT również będzie miało dostęp. Oznacza to skrócenie czasu wpłynięcia ze stacji pilotów do nabrzeża, a co za tym idzie polepszenie czasu obsługi statków oceanicznych przypływających do DCT. W dłuższej perspektywie, DCT ma możliwość dalszej rozbudowy zarówno nabrzeża jak i poszerzania placów składowych, po to aby rozwijać się zgodnie z rosnącymi potrzebami rynku.
Zakładany czas realizacji projektu T2B to trzy lata.
Gdańsk.pl
Mysle ze nie ma sensu budowania specjalnych stanowisk dla barek. Wystarczy uzyc mniejszych STSow i operacje beda rownie sprawne.
jak malo wazna jest dla naszych parlamentarzystow zegluga srodladowa polecam !!
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.