Porty, logistyka

Obecnie krajobraz portu gdyńskiego zmienia się częściej niż w innych portach. Wyburzono stare, wyeksploatowane czy nieefektywne obiekty, celem powstania zupełnie nowych powierzchni magazynowych, stawiając na współczesne potrzeby rynkowe. Wszystkie prace odbywały się pod nadzorem miejskiego konserwatora zabytków. W Porcie Gdynia znajduje się dzisiaj 25 magazynów o łącznej powierzchni 208 604 m kw.

Na szczególna uwagę zasługuje zabytkowy magazyn H zlokalizowany przy ulicy Polskiej, który jest typowym przykładem gdyńskiego modernizmu. Jest to bardzo cenny obiekt na bazie którego, w wyniku przeprowadzonych prac remontowych, powstanie magazyn na miarę XXI wieku. Prace modernizacyjne w dużej mierze przyczynią się do zwiększenia komfortu cieplnego dla kilkudziesięciu najemców pomieszczeń magazynowych oraz biurowych. Zaawansowany postęp prac polegających na: wymianie instalacji c.o. i hydrantowej, budowie konstrukcji żelbetonowej, wzmocnieniu wrót ppoż. na wszystkich kondygnacjach, wymianie okien na nowe na parterze budynku oraz dociepleniu dachu, wskazują że wyłoniony w drodze postępowania przetargowego wykonawca dotrzyma terminu zakończenia robót, przewidzianego na luty 2020 roku.

Czytaj także: Port Gdynia poszerza wejście wewnętrzne

Warto podkreślić, że stosowane technologie zapewniają już dziś utrzymanie parametrów izolacyjnych, które będą obowiązywać od 2021 r.

- Polepszając warunki magazynowe przyczyniamy się do spełnienia oczekiwań naszych najemców. Staramy się zagospodarować infrastrukturę magazynową, tak by była ona na jak najwyższym poziomie. Warunki przechowywania towarów stanowią jeden z kluczowych elementów łańcucha dostaw, a naszym zadaniem jest zabezpieczenie jakości składowanych dóbr w taki sposób by opuszczając magazyn nie były one w żaden sposób naruszone. W procesie magazynowania ogromną rolę odgrywa temperatura, wilgotność, światło oraz proces załadunku i rozładunku. Dokładamy wszelkich starań aby zachowane zostały wszystkie obowiązujące standardy i procedury składowania - mówi Grzegorz Dyrmo, wiceprezes ZMPG SA.

Biorąc pod uwagę konieczność zapewnienia ciągłej eksploatacji budynku roboty są realizowane w sposób etapowy. Podstawowym założeniem przeprowadzanego remontu jest zachowanie zabytkowego charakteru tego wyjątkowego magazynu.

Magazyn nr 5 – długoterminowy (współczesna nazwa Magazyn H) został wzniesiony przy ul. Polskiej (przy II linii) w dwóch etapach. Pierwsze dwie kondygnacje zostały zbudowane w 1931 i kolejne trzy kondygnacje w 1934 roku. Ówczesny projekt fundamentów przewidywał w przyszłości podwyższenie magazynu. Wartość realizowanej aktualnie inwestycji to 5 699 200 zł netto.

rel (Port Gdynia SA)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter