Statystyki z ubiegłego roku wyraźnie pokazują, że w Porcie Ystad po raz kolejny pobito szereg rekordów – odnotowano m.in. wyraźny wzrost ogólnej ilości przewiezionych ładunków (cargo), a także liczby ciężarówek, aut osobowych oraz pasażerów. Port of Ystad jest największym szwedzkim portem obsługującym codzienne rejsy promowe do Polski i na Bornholm, trzecim największym portem dla promów pasażerskich, piątym pod względem liczby obsługiwanych jednostek i jedenastym pod względem ogólnej liczby transferowanych towarów.
Czytaj także: Port of Ystad z unijnym dofinansowaniem na rozbudowę. Zyska też Świnoujście
Podsumowanie danych dotyczących transportu towarów oraz ruchu pasażerskiego za ubiegły rok w Port of Ystad wyraźnie pokazuje, że 2018 był pod wieloma względami rokiem rekordowym. Po raz kolejny – bo od 2015 każdy rok owocuje następnymi rekordami. Tym razem są one związane z ilością przewiezionych transportów cargo, a także ciężarówek, samochodów oraz pasażerów. Björn Boström, CEO Port of Ystad, przyznaje, że pod względem biznesowym port funkcjonuje znakomicie. - Bardzo cieszy i inspiruje nas fakt, że nasze wysiłki i naszych klientów, a także wzrosty na kluczowych rynkach, przynoszą bardzo konkretne rezultaty. Port of Ystad jest obecnie jednym z wiodących szwedzkich portów – dodaje Björn Boström.
Wzrost liczby pasażerów jest w znacznej mierze rezultatem rosnącego ruchu na trasie na Bornholm, zaś wzrost ilości transportowanych towarów to efekt wzmożonego ruchu do i z Polski. W analizowanym okresie odnotowano spadek liczby transportowanych wagonów kolejowych (w styczniu 2019 został na razie zupełnie wstrzymany). Liczba busów pozostaje na stałym poziomie (co ma związek z faktem, iż Bornholmslinjen utrzymuje własne połączenie busowe z Kopenhagą, od kiedy firma zaczęła obsługiwać połączenie Ystad-Rønne). Liczba busów transportowanych do i z Polski w roku 2018 wzrosła. W porównaniu z poprzednimi latami wzrosła również liczba rejsów Polferries oraz Bornholmslinjen.
rel (Port of Ystad)
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.