Grupa Fracht, globalny operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze przemysłu, rozpoczęła w lipcu współpracę z CargoX, dostawcą innowacyjnego rozwiązania opartego na platformie blockchain - Smart Bill of Lading. Teraz spółki Grupy Fracht oraz ich klienci mogą korzystać z inteligentnych systemów do obsługi konosamentów w transporcie morskim.
Innowacyjna platforma CargoX Smart Bill of Lading umożliwia firmom wystawianie i obsługę oryginalnych listów przewozowych w sieci blockchain Ethereum, ułatwiając cyfrowe przeniesienie własności morskiego listu przewozowego, a tym samym powiązanych aktywów od nadawcy do odbiorcy, agenta morskiego, armatora, czy też do spedytora. Ethereum to zdecentralizowana platforma w chmurze, która obsługuje „inteligentne” kontrakty na bazie aplikacji działających dokładnie tak, jak je zaprogramowano i co ważne bez ingerencji stron trzecich. Konosamenty i dokumentacja im towarzysząca są udostępniane w chmurze danych w zaszyfrowanej postaci. Połączenie tych narzędzi pozwoliło stworzyć pierwsze w pełni cyfrowe i bezpieczne rozwiązanie do obsługi konosamentu morskiego.
- Zawsze wierzyliśmy, że nastąpi rewolucja w cyfryzacji transportu morskiego i dokładnie zbadaliśmy wszystkie aspekty rozwoju dokumentacji online - powiedział Ruedi Reisdorf, właściciel Grupy Fracht. – Jako dostawcy usług logistycznych musimy dorównać rynkowi naszych klientów i wybrać najlepsze dostępne narzędzia. Przeprowadziliśmy różne testy z użyciem blockchain w wysyłkach ładunków, ale najbardziej odpowiedni do wprowadzenia na platformę okazał się list przewozowy, ponieważ jest dokumentem wartościowym, który potrzebuje wyjątkowego bezpieczeństwa. Blockchain to jedno z najlepszych zastosowań dla konosamentów – podkreślił Ruedi Reisdorf.
- Grupa Fracht jest jedną z tych firm, które udowadniają, że zmiana jest jedyną stałą w biznesie. Zawsze zastanawia się, jak dostosować się do otaczającego ją środowiska biznesowego, gdzie znaleźć nowe możliwości i jak pamiętać o globalnym dobru wspólnym. Działalność i wartości Grupy Fracht są podobne do tego w jaki sposób zaprojektowaliśmy nasze rozwiązanie - patrząc na otoczenie zewnętrzne, przewidujemy co przyniesie przyszłość. Tutaj liczą się nie tylko zyski, ale także optymalne procesy, od szybszego i bezpieczniejszego transferu dokumentów, aż po zoptymalizowane przepływy finansowe – mówił Stefan Kukman, CEO i założyciel CargoX.
Cyfryzacja nabrała szybkiego tempa we wszystkich etapach łańcucha dostaw. Na aplikacjach powstaje coraz więcej rozwiązań i nowych standardów branżowych. Te aplikacje działają na specjalnie zbudowanej infrastrukturze blockchainowej, niezwykle potężnej, współużytkowanej globalnie, która może przenosić prawa własności tj. prawa do konosamentu, czy dokumenty dotyczące własności nieruchomości.
- Wiadomość o współpracy z CargoX przyjęliśmy z wielkim entuzjazmem. Już analizujemy wdrożenie technologii blockchain w łańcuchach dostaw do wykorzystania w ramach oferowanych przez nas usług i cieszymy się z korzyści, jakie otrzymają nasi klienci z digitalizacji konosamentu, a przede wszystkim z przejrzystości i bezpieczeństwa – skomentował Andrzej Bułka, dyrektor zarządzający Fracht FWO Polska.
rel (Fracht FWO Polska)