Agility, globalny dostawca zintegrowanych rozwiązań logistycznych, ogłosił uruchomienie platformy Shipa Freight, pierwszej w pełni zintegrowanej usługi spedycyjnej online, która umożliwia użytkownikom sprawdzanie stawek transportowych, rezerwację, dokonywanie płatności oraz śledzenie przesyłek morskich i lotniczych na całym świecie.
Shipa Freight zapewnia bieżący dostęp do stawek transportowych z krajów odpowiadających za 95 proc. światowego handlu, bez zobowiązania do zakupu. Umożliwia także użytkownikom zarządzanie ich ładunkami przy pomocy prostych i łatwych narzędzi, dostępnych w komputerze, laptopie, tablecie oraz telefonie komórkowym.
- Shipa Freight to proste rozwiązanie technologiczne dla małych i średnich przedsiębiorstw, które pragną skutecznie radzić sobie nawet z najbardziej złożonymi procesami transportowymi - powiedział Tarek Sultan, CEO Agility. - Zapewnia im przejrzystość, elastyczność, konkurencyjne ceny i obsługę dotychczas dostępne tylko dla największych międzynarodowych klientów.
Wsparciem dla Shipa Freight jest światowa sieć Agility, obejmująca ponad 22 000 doświadczonych pracowników, zatrudnionych w ponad 500 oddziałach w 100 krajach. Oferuje ona odpowiednią obsługę wszystkich klientów i zapewnia małym oraz średnim przedsiębiorstwom dostęp do rynków wschodzących na całym świecie. Dział obsługi klienta Agility pracuje w systemie 24/7, a jego pracownicy pomagają w rezerwacji i zarządzaniu ładunkami oraz oferują stawki, które nie są dostępne online.
- Platforma cyfrowa Shipa Freight umożliwia użytkownikom pełne zarządzanie ładunkiem online - mówi Toby Edwards, CEO Shipa Freight. - Proces obejmuje rezerwację ładunku, różne metody płatności oraz śledzenie w trybie online, co wcześniej nie było powszechnie dostępne dla małych i średnich firm.
W ankiecie przeprowadzonej niedawno przez Agility wśród 800 małych i średnich przedsiębiorstw, przedstawiciele badanych firm stwierdzili, że rozwiązania ułatwiające realizację skomplikowanych procesów transportowych, w tym prawidłowe przygotowanie ładunku, spełnienie wymogów celnych czy wypełnienie koniecznej dokumentacji pozwoliłyby im w znacznym stopniu zwiększyć międzynarodowe obroty handlowe. Shipa Freight pomaga klientom w rozwiązaniu tych wszystkich problemów, ponieważ oferuje bazę danych zawierającą informacje o obowiązujących przepisach oraz dokumentach wymaganych na wszystkich szlakach handlowych. To ułatwia użytkownikom spełnienie wszystkich wymagań prawnych, stanowiących często poważne utrudnienie dla mniejszych przedsiębiorców.
- Shipa Freight jest propozycją wyjątkową wśród usług spedycyjnych online - powiedział Sultan. - Oferuje ona rozwiązania zarówno w zakresie transport lotniczego, jak i morskiego, obejmujące ładunki pełnokontenerowe (FCL) i drobnicowe (LCL). Zapewnia użytkownikom możliwość zarządzania ładunkami od początku do końca procesu, od uzyskania stawki, przez rezerwację i płatność, po śledzenie, a także całodobowy dostęp do działu obsługi klienta. Dodatkowo platforma wykorzystuje możliwości wynikające z globalnej obecności i skali działania Agility, czyli przede wszystkim elastyczność, wiedzę oraz znajomość procesów transportowych na całym świecie.
Shipa Freight to jedno z kilku innowacyjnych rozwiązań technologicznych wykorzystywanych przez Agility do zwiększenia wydajności operacji logistycznych i zmniejszenia kosztów dla klientów.
- Aplikacja Shipa Freight to bardzo dobre rozwiązanie dla naszych klientów w Polsce. Dzięki temu rozwiązaniu w jeszcze większym stopniu będziemy mogli wspierać rozwój ich międzynarodowego biznesu - podsumowuje Karolina Gasińska-Byczkowska, Branch Manager Agility Logistics w Polsce.
rel (Agility Logistics Sp. z o.o.)