Podsumowanie 2017 r. jasno pokazuje, że Port w Ystad może świętować kolejny rekordowy rok. Zarówno w 2015, jak i 2016 r. ruch w Porcie sukcesywnie rósł – ten trend utrzymał się również w roku ubiegłym. Wyraźnie rosła zarówno ilość przewożonych towarów, jak i liczba ciężarówek, samochodów osobowych oraz pasażerów.
Rok 2017 był dla Portu w Ystad rekordowy – po raz kolejny, ponieważ stały wzrost odnotowany jest tam od 2015 r. - Bardzo cieszy nas fakt, że wysiłki podejmowane przez władze portu oraz naszych klientów, a także pozytywne trendy na rynku, przynoszą tak dobre efekty. Umacniamy swoją pozycję jednego z największych szwedzkich portów – skomentował Björn Boström, CEO Port of Ystad.
Port w Ystad jest największym szwedzkim portem utrzymującym codziennie połączenia promowe z Polską i Bornholmem. Wzrost liczby pasażerów odnotowano głównie na trasie na Bornholm – w przypadku połączeń z Polską zwiększyła się przede wszystkim ilość przewożonych towarów. Port jest trzecim pod względem liczby pasażerów promowych portem w Szwecji, piątym – pod względem liczby obsługiwanych statków oraz jedenastym największym portem towarowym.
Stale spada liczba przewożonych wagonów kolejowych, w roku 2017 odnotowano również zmniejszenie się liczby busów przejeżdżających przez port – przede wszystkim na trasach do Polski. To drugie może być związane z faktem, że coraz więcej Polaków podróżuje własnymi samochodami. Rośnie za to liczba wycieczek busowych na Bornholm, co prawdopodobnie jest związane z dużą popularnością jednodniowych wycieczek na duńską wyspę oraz zwiększeniem się liczby busów na trasie pomiędzy Kopenhagą a Bornholmem. Warto jednak odnotować, że ogólna liczba pasażerów oraz samochodów wzrosła zarówno na trasach Ystad i Rønne, jak i Ystad i Świnoujściem.
- Rekordowe wyniki są efektem nie tylko znakomitej sytuacji ekonomicznej czy obniżenia cen biletów na Bornholm, ale również inwestycji w większą liczbę jednostek i większe statki, które poczyniła firma Polferries. Portowi w Ystad udało się zdobyć większą część tego rosnącego rynku – i spodziewamy się, że ten trend utrzyma się w przyszłości – wyjaśnia Björn Boström.
rel
Poniżej statystyki za rok 2017