Mainfreight Europe, będący częścią nowozelandzkiej Grupy Mainfreight, jednego z największych operatorów logistycznych na świecie, opracował system szybkich transportów drogowych na trasie Holandia-Polska. Poprzez rozwiązania IT, operator wdraża nowe standardy i optymalizuje procesy operacyjne w magazynach przeładunkowych, dzięki czemu dostawy door-to-door realizowane są w ciągu maksymalnie 48 godzin. Mainfreight stale też inwestuje w rozwój międzynarodowego transportu drogowego na terenie całej Europy.
Nowe rozwiązania informatyczne, w ramach systemu zarządzania transportem - Mainchain, które Mainfreight wdrożył już w swoim centralnym hubie przeładunkowym w ‘s-Heerenberg w Holandii, są testowane we wszystkich europejskich oddziałach operatora (tj. Belgii, Francji, Rumunii, Niemczech, Rosji, Wielkiej Brytanii, na Ukrainie, we Włoszech i w Polsce). Celem ich wdrożenia, co zostanie ukończone w ciągu kilku miesięcy, jest zastosowanie jednolitego standardu w zakresie identyfikacji towarów i dokumentacji w procesie obsługi przesyłek przez linie drobnicowe Mainfreight. Nadana przesyłka jest raz skanowana i wprowadzana do systemu, bez konieczności zmiany etykiet i ponownego jej oklejania w trakcie przeładunków. Dzięki temu zyskano czas, który tracony był na powtórne etykietowanie oraz identyfikację. W magazynach drobnicowych operatora utworzono też specjalnie wyodrębnione miejsca przeładunkowe z podziałem na kierunki transportów, co znacznie usprawniło zarządzanie przesyłkami. Teraz po nadaniu przesyłek przez klientów, ładunki pierwszego dnia konsolidowane są w magazynie w ‘s-Heerenberg, a wieczorem wyjeżdżają już do Polski. Rankiem kolejnego dnia, towary zostają dostarczone do miejsc przeładunkowych, znajdujących się w magazynach partnerów operatora na zachodzie Polski. Stąd dystrybuowane są do miejsc docelowych w różnych częściach kraju.
W najbliższym czasie w przewozach pomiędzy Holandią a Polską, Mainfreight zastosuje też naczepy rotacyjne, co jeszcze bardziej zoptymalizuje wykorzystanie pojazdów, gdyż ograniczy to czas oczekiwania kierowców na załadunki i rozładunki (naczepa będzie gotowa do podjęcia w momencie dojazdu samochodu do magazynu). Do tego operator wprowadził w swoich pojazdach podwójne obsady kierowców, a w trakcie transportu system telematyczny wysyła na bieżąco powiadomienia do spedytorów, pozwalając im na informowanie klientów o rzeczywistym czasie dostawy.
Przed wdrożeniem tych wszystkich zmian, czas dostawy door-to-door na trasie Holandia-Polska wynosił nawet do 72 h, a teraz został skrócony do maksymalnie 48 h.
- Wprowadzenie podwójnej obsady kierowców zapewnia ciągłość ruchu pojazdów, a zastosowanie rotacji naczep znacznie skróci czas, który potrzebny jest na załadunek i odbiór towaru. Opracowanie systemu szybkich dostaw w ramach linii drobnicowych na trasie Holandia-Polska to odpowiedź na wzrastające zapotrzebowanie klientów. Jest to kierunek cieszący się dużym zainteresowaniem, a dodatkowo Holandia jest miejscem z którego realizujemy transporty morskie i konsolidację towarów jadących ze Wschodu w dalsze części Europy Zachodniej - wyjaśnia Agnieszka Raunmiagi, Business Development Manager Mainfreight Poland.
Warto dodać, że do realizacji międzynarodowych transportów drogowych na terenie Europy, operator wykorzystuje własną flotę, która składa się z ponad 500 ciągników i 600 naczep, z tego tabor własny Mainfreight Poland liczy 60 zestawów. Szybkie bezpośrednie linie drobnicowe Mainfreight oferuje nie tylko z/do Holandii, ale też do Rumunii, a także na trasach Polska-Hiszpania i Polska-Portugalia.
rel (Mainfreight Poland)
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.