Porty, logistyka

Trójmiejskie porty morskie piąty rok z rzędu odnotowały historycznie wysokie wyniki w przeładunku towarów. Nic więc dziwnego, że Pomorze stało się "gorącą" lokalizacją dla firm z branży TSL, podkreśla Anna Rajzer z Invest in Pomerania. Powyższe potwierdza ostatnia inwestycja belgijskiej firmy - Lancaster. , dyrektor nowo otwartego oddziału firmy, przedstawia przyczyny zwiększonej aktywności firmy na trójmiejskim rynku.

- Jak narodził się pomysł otwarcia biura w Trójmieście?

- Lancaster od wielu lat działa na polskim rynku. Wraz z rozwojem gospodarczym krajów Europy Środkowo-Wschodniej oraz ich rosnącemu otwarciu na rynki zagraniczne, rosła także baza klientów firmy. Belgijskie biuro Lancaster aktywnie angażowało się w tworzenie i wzmacnianie pozycji firmy w regionie od samego początku. Od wyższej kadry kierowniczej po naszych specjalistów z działu handlowego i operacyjnego, wszyscy dokładaliśmy wszelkich starań, aby zwiększyć udział firmy w rynku. Z czasem stało się dla nas jasne, że tylko fizyczna obecność (własna struktura, biuro, personel) w tak "gorącej" lokalizacji dla branży TSL gwarantuje sukces. W tym właśnie momencie narodził się pomysł otwarcia oddziału w Gdyni.

- Jakie operacje będziecie wykonywać w Gdyni?

- Jesteśmy profesjonalną firmą spedycyjną. Działamy zatem  jako pośrednik pomiędzy liniami żeglugowymi, a klientami końcowymi w zakresie wszystkich aspektów transportu i logistyki - od sprzedaży usług transportowych i logistycznych, realizację usług TSL, po obsługę posprzedażową (dokumentacja, faktury itp.).

Co zadecydowało o wyborze Gdyni?

- Zdecydowaliśmy się otworzyć biuro w Gdyni, aby zagwarantować naszym klientom i partnerom biznesowym najwyższy poziom obsługi oraz możliwość bezpośredniego kontaktu. Bliskość portów w Gdańsku i Gdyni, jak również lokalnych oddziałów wszystkich głównych linii żeglugowych, pozwala na szybkie rozwiązywanie ewentualnych problemów. Ponadto, posiadanie wszystkich głównych partnerów biznesowych na miejscu daje możliwość bycia na bieżąco z najnowszymi trendami rynkowymi, a także omówienia wszystkich ważnych kwestii osobiście.

Jakie są dalsze plany rozwojowe firmy w regionie?

- W pierwszym etapie skupiliśmy się na uruchomieniu polskiego oddziału oraz rozbudowaniu naszej bazy klientów. Naszym kolejnym krokiem, nad którym obecnie pracujemy, jest stworzenie lokalnego zespołu operacyjnego. Jesteśmy świadomi, że nie tylko cena usług odgrywa ważną rolę,  ale na tak silnie konkurencyjnym rynku ważna jest także jakość świadczonych usług. W kolejnym etapie, planujemy skupić się na wdrażaniu rozwiązań dywersyfikujących nasze działania sprzedażowe – będziemy poszukiwać osób do działu sprzedaży specjalizujących się w rynku suchych przewozów kontenerowych, a także spedytorów drogowych i lotniczych. Na koniec chcielibyśmy zatrudnić osobę do działu administracyjnego, której podstawowym celem będzie optymalizacja poziomu usług posprzedażowych, z którego zawsze byliśmy dumni, a także budowa relacji z naszymi partnerami biznesowymi (linie żeglugowe, agencje celne, parki logistyczne itp.).

Firma Lancaster Forwarding and Logistics powstała w 1996 roku i wkrótce stała się kluczowym graczem w międzynarodowym transporcie artykułów spożywczych i drobnicowych. Pierwotnie głównym rynkiem, na którym działała firma była Afryka Zachodnia. Z biegiem lat zakres świadczenia usług TSL rozszerzył się na cały świat. Firma wyspecjalizowała się w obsłudze transportu drobnicy, produktów spożywczych suchych oraz wymagających rozmaitych warunków temperaturowych.

rel (Invest in Pomerania)

1 1 1 1
+8 "Sukcesy" stoczni "polskich"
Ostatnio pojawił się artykuł mówiący o ogromnych sukcesach polskiego przemysłu stoczniowego.
Oto kolejny "sukces"- niewyposażony kadłub holowany do wyżej rozwiniętego kraju na doposażenie.
Polskie stocznie są widać tylko od czarnej roboty...
09 październik 2015 : 09:48 Stoczniowiec | Zgłoś
+6 A
A poza tym trzeba wysokiej klasy fachowców do prac wykończeniowych , a oni wyjechali do Norwegów Holendrów i innych krajów gdzie potrafią docenić finansowo ich klasę.
Dopiero jak wychowamy sobie nowe pokolenie i będziemy ich mogli ich przytrzymać w kraju to wtedy możemy mówić o pełnej odbudowie przemysłu.
A na to trzeba czasu i pieniędzy już nie wspomnę o woli pracodawców do woli zatrzymania nowego narybku w kraju.
10 październik 2015 : 07:08 Filip z konopi | Zgłoś
+1 A skąd brać fachowców?!
Gdyby ci debile politycy nie rozp.... szkolnictwa zawodowego, to dziś byliby fachowcy i za granicą i u nas. A temu, że zrobili tylko kadłub nie trzeba się dziwić, bo to zrobił Damen (spółka w Polsce) dla Damena (Amels) w Holandii. Widać u nas taniej wyszło. Ale poczekajcie, aż polityczni kretyni w Warszafffki wprowadzą u nas Euro - wtedy na pewno kadłubów już robić nie będziemy.
10 październik 2015 : 22:33 też stoczniowiec | Zgłoś
+4 Do Filipa i Stoczniowca
To proponuje panowie zebyscie jak w latach 70 i 80 zaczeli tworzyc jakas skomplikowaną, zaawansowana technologie, po czym sprzedajcie ją ponizej kosztow. Zapweniam Was, ze kazdy od Was kupi dobry produkt po dumpingowej cenie. Tak jak Zsrr kupowalo od nas statki za pol darmo. Sęk w tym, ze ten czas sie skonczyl. Tak jak skonczyl sie odbiorca w Rosji. Cieszmy sie tym, ze udaje nam sie powoli wychodzic na prostą choc na pewno mamy duzo do zrobienia.
10 październik 2015 : 18:36 Zenek | Zgłoś
+2 Do Zenka optymisty
Dlaczego uważasz, że u nas jak coś dobrego i kompletnego, to musi być sprzedane ze stratą? Tylko Holender, albo Norweg potrafi zarobić?
Tak jak napisano powyżej- wejdzie Euro, trochę podskoczy koszt siły roboczej i się produkcja kadłubów przeniesie bardziej na wschód.
11 październik 2015 : 14:26 Stoczniowiec | Zgłoś
-1 Święte słowa P. Zenku
Tylko malkontentom smutno, bo by im jednak bardziej pasowało, żeby nie było niczego, wiatr hulał, perz zarastał i można by truć do woli o zwijaniu kraju, zamiast zająć się czymś pożytecznym.
Pozdrawiam
10 październik 2015 : 20:46 Misiek L | Zgłoś
+3 Nie malkontenci tylko realiści...
Że jest coś robione, to oczywiście lepiej niż nic. Ale trzeba też patrzeć w przyszłość i analizować swoje miejsce na rynku (czyli tania siła robocza do kadłubowej roboty).
Jedni idą w wysokie technologie i końcowy produkt, a inni robią gwoździe i... kadłuby, aż ich tańszy z rynku nie wyprze.
11 październik 2015 : 14:29 Stoczniowiec | Zgłoś
+2 Najlepiej tylko narzekac
Mam taką rade dla tych co narzekają- moze niech wezmą kredyt w banku , wynajmą hale ,zdobędą kontrakty i wybudują od podstaw jacht i go wyposażą i sprzedadzą z zyskiem- wtedy bedą mieli prawo wytykac innym ze nie potrafą sami wyposazac jachtow.A do tego czasu niech sie nie wypowiadają.Cieszmy sie z tego co mamy bo widac ze po latach przestoju w koncu przemysl stoczniowy odzywa i tylko trzeba miec nadzieje ze tak bedzie dalej. Ps. gratulacje dla projektantow i budowniczych kadluba- oby tak dalej.
11 październik 2015 : 17:58 papaj | Zgłoś
+2 Przyszlosc jest w naszych rekach
Drogi Stoczniowcu: rzekoma swietnosc naszego przemyslu stoczniwoego za czasow komuny polegala na tym, ze wytwarzalismy niezłe produkty sprzedając je przez lata ze stratą. Gdy przyszedl czas, kiedy pieniadze na doplacanie sie skonczyly a Ruscy przestali kupowac, wszystko sie lawinowo zawalilo. Wtedy rozne problemy staly sie gwozdziami do trumny.
Dzis nie ma eldorado. Ale nasi ludzie okazuje sie potrafia na niezwykle ciezkim rynku jakos zaustniec. Robia rzeczy coraz doskonalsze technicznie. Zdobywaja marke na nowo. Za pare lat (jak nic nie pieprznie) bedziemy robili jescze lepsze i bardziej zyskowne produkty. Mamy odpowieni fundament przedsuebiorczosci, fachowosci itd. Tylko prosze: wiecej wiary w nas.
11 październik 2015 : 19:36 Zenek | Zgłoś
0 Stocznie
Wszystko było pięknie w stoczniach tylko jeszcze kierownictwo mentalnie siedzi w czasach komunistycznych. Nigdy nie widzieli jak pracuje się na zachodzie , siedzą w tym grajdole i myślą ze tak jest n całym świecie. Wystarczy spojrzeć na kombinezony robotników, wstyd chodzić tak ubranym , bezpieczeństwo i higiena tego słowa dobrze nie znają.
18 sierpień 2018 : 15:22 Adamson | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.7175 3.7927
EUR 4.2291 4.3145
CHF 4.4993 4.5901
GBP 4.9492 5.0492