Grupa Mainfreight, jedna z największych grup logistycznych na świecie, dokonuje wielu znaczących inwestycji w Europie. W maju operator uruchomił nowoczesne centrum dystrybucyjne w ‘s-Heerenberg w Holandii, a w czerwcu powiększył powierzchnię swojego magazynu w Rumunii. Mainfreight zapowiedział też otwarcie nowego kompleksu magazynowego w trzecim kwartale tego roku w Gandawie w Belgii.
Tak dynamiczny rozwój powierzchni magazynowej wynika z realizacji wcześniej przyjętej strategii i świetnych wyników finansowych jakie Mainfreight osiąga na europejskim rynku. W ciągu ostatniego roku obrachunkowego - od kwietnia 2016 do kwietnia 2017 przychody operatora w Europie wzrosły o 10 proc. w stosunku do poprzedniego okresu. W bieżącym roku Mainfreight kontynuuje podjęte wcześniej inwestycje. W maju uruchomił w holenderskim mieście ‘s-Heerenberg centrum dystrybucyjne o powierzchni 27 tysięcy m2. Magazyn wyposażony jest w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Zaś w czerwcu Mainfreight powiększył przestrzeń swojego magazynu w Ploiesti w Rumunii z 15 do 20 tysięcy m2. Tym samym spółka zarządza już w Europie ponad 320 tysiącami m2 powierzchni magazynowej.
Dalsze perspektywy rozwoju usług w Europie
Kolejnym punktem na mapie rozwoju Mainfreight jest uruchomienie nowego kompleksu magazynowego w Gandawie (Ghent) w Belgii. Lokalizacja ta, poza drogami ekspresowymi oraz połączeniami kolejowymi, zapewnia także dostęp do terminalu intermodalnego. Stamtąd poprzez kanał Gandawa-Terneuzen towary trafiają na obszar Morza Północnego i mogą być transportowane na inne kontynenty. To doskonałe miejsce do rozwoju usług transportu drogowego, kolejowego, a także air&ocean. Powierzchnia nowego magazynu ma wynosić 9 tysięcy m2 z możliwością rozbudowy do 130 tysięcy m2. Będzie to już trzeci obiekt Grupy Mainfreight zlokalizowany w Belgii. Obecnie łączna suma powierzchni magazynowej Mainfreight w tym kraju liczy 105 tysięcy m2. Wraz z uruchomieniem centrum logistycznego w Gandawie, Grupa Mainfreight zamierza dodać do swojego wachlarza usług logistykę kontraktową oraz dystrybucję towarów.
Inwestycje w Polsce
Rozwój w obszarze logistyki kontraktowej w Holandii i Belgii nie pozostaje bez wpływu na rozwój lini drobnicowych Mainfreight łączących Polskę z krajami Beneluxu. Trend wskazujący na rosnącą wymianę handlową stwarza okazję do zwiększenia częstotliwości połączeń i lepszego wypełnienia powierzchni ładunkowej w transportach pomiędzy Holandią a Polską. W odpowiedzi na zapotrzebowanie i oczekiwania klientów Mainfreight zwiększył też flotę pojazdów własnych. W Europie firma posiada niemal 500 ciągników i 600 naczep, natomiast w Polsce tabor własny Mainfreight liczy 60 zestawów. Regularność, odpowiednia częstotliwość wyjazdów oraz optymalny lead time dla dostaw, to obecnie wartość ceniona na równi z ceną przewozu, co potwierdzają także klienci korzystający z linii drobnicowych na trasach do / z Południowej Europy. Szybkie transporty z krajów Europy Zachodniej do Rumunii, a także bezpośrednie linie drobnicowe z / do Hiszpanii i Portugalii, Mainfreight Poland organizuje już od kilku lat. Głównym atutem transportów, jakie Mainfreight wykonuje w ramach własnych linii drobnicowych jest zastosowanie podwójnej obsady kierowców na najdłuższych trasach, co znacznie skraca czas dostawy i zapewnia wysokojakościowy serwis.
- Mainfreight Poland poza operacjami w obszarze międzynarodowych linii drobnicowych i współpracy z krajami Europy Zachodniej i Południowej, konsoliduje przesyłki w transporcie na Wschód, przede wszystkim na Ukrainę. Te operacje odbywają się w pruszkowskim hubie, gdzie Mainfreight Poland zajmuje się również kompletowaniem dokumentacji oraz obsługą celną. Dzięki kompleksowej obsłudze i wsparciu jakie zapewniamy, nasza linia drobnicowa na Ukrainę cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów z Europy Zachodniej - mówi Beata Krawczyk, dyrektor zarządzający Mainfreight Poland. - Dzięki nowym lokalizacjom magazynowym oraz rozwojowi usług drogowych i air&ocean będziemy w stanie zagwarantować klientom większe możliwości dla rozwoju biznesu przy jednoczesnej optymalizacji kosztów - podsumowuje.
rel (Mainfreight Poland Sp. z o.o.)