Porty, logistyka

Wczoraj, 7 sierpnia ciężarowiec Fairmaster z 56-metrową suwnicą na pokładzie wypłynął ze szczecińskiego portu do Irlandii. Statek od nabrzeża Chorzowskiego odcumował w godzinach porannych. 

Suwnica nabrzeżowa została wyprodukowana przez firmę Stalkon. Konstrukcję załadowano na ciężarowiec konwencjonalny Fairmaster - jeden z najsilniejszych tego typu statków na świecie. Szerzej o samej jednostce można przeczytać we wcześniejszej publikacji Portalu Morskiego:

Najsilniejszy ciężarowiec wkrótce w Szczecinie - załaduje wielką suwnicę ze Stalkonu

Załadunek odbył się 4 sierpnia już od godz. 8 rano. Suwnicę o masie ok. 1800 ton najpierw umieszczono na specjalnym pontonie, który podpłynął do zacumowanego statku, a następnie rozpoczęto podnoszenie konstrukcji już bezpośrednio na pokład Fairmastera. Dzień później przystąpiono do mocowania konstrukcji na statku na czas odbywającego się właśnie transportu, montaż tzw. sea-fastening. Suwnica transportowana jest do Irlandii, do zakładu produkcyjnego niedaleko portu Limerick. 

Jak dowiedział się Portal Morski, manewrami kierował szef pilotów w porcie - Maciej Łempicki. Na trasie zaś bezpiecznie poprowadzą jednostkę piloci Krzysztof Tałandziewicz i Przemysław Górecki. 

Wyprodukowana przez Stalkon suwnica waży 1800 ton, mierzy 56 m wysokości, a rozpiętość wysięgnika wynosi 78 m. 

Czytaj także: Szczecin: Załadunek 56-metrowej suwnicy na ciężarowiec Fairmaster

AL, rel

0 Polska/Niemcy
Skoro wybudowali ją Polacy (Stalkom), to jakim cudem na wysięgniku widnieje szwabski ThyssenKrupp
08 sierpień 2017 : 19:58 janjelen | Zgłoś
0 Krupp
Dokumentacja jest Kruppa, zbudowanie bez praw licencyjnych jest polickie.
15 sierpień 2017 : 07:47 Pies na ... | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9625 4.0425
EUR 4.3054 4.3924
CHF 4.5834 4.676
GBP 5.1082 5.2114

Newsletter