Mamy szansę na budowę największego portu kontenerowego na Bałtyku. To inwestycja strategiczna dla naszego kraju - minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej odpowiada na argumenty części mieszkańców Świnoujścia, którzy sprzeciwiają się planom budowy terminalu kontenerowego.
Ich zdaniem, Świnoujście to miasto uzdrowiskowe i turystyczne, zaś inwestycja niesie ze sobą więcej zagrożeń niż korzyści. Zdaniem ministra Marka Gróbarczyka, budowa świnoujskiego terminalu kontenerowego oznacza rozwój całego regionu pod względem gospodarczym i transportowym.
- Dzisiaj polskim portem kontenerowym jest niestety Hamburg. Chcemy to odwrócić, żeby to było Świnoujście. Uruchomienie Polski zachodniej, przekierowanie ładunków na nasz kraj, jest epokowym wydarzeniem. Mamy tę szansę, którą chcemy zrealizować. Myślę, że znajdziemy w Świnoujściu przyjaciół, którzy będą wspierać ten projekt - mówił Gróbarczyk.
Obecnie niektóre ładunki kontenerowe trafiają do portu w Hamburgu, tam są przeładowywane na mniejsze jednostki i dopiero wówczas trafiają do portów w Szczecinie i Świnoujściu. Po rozbudowie terminalu nie będzie takiej konieczności. Inwestycja wymusi też rozbudowę dróg dojazdowych i połączeń kolejowych.
Studium uwarunkowań technicznych ma powstać w ciągu roku. Dopiero na podstawie tego dokumentu będzie opracowywany plan i terminarz inwestycji. Szacuje się, że rozbudowa pochłonie dwa miliardy złotych, a w terminalu zatrudnienie znajdzie około tysiąca osób.
A straty , ubytek najatrakcyjniejsze części plazy , gdzie powstanie nowego centrum turystyki i połączenie jej z Międzyzdrojach da tysiące miejsc pracy no oczywiście też za niską place lub i nie bo ludzie zaczęli liczyć i na wyspie brak już pracowników w turystyce.
Pań Minister wspomina o rozwoju transportu , nieprawda bo studium wstępne portu zakłada tylko wpięcie się do istniejącej sieci drogowej i kolejowej w okolicach portu co doprowadzi do totalnego chaosu gdyż już teraz są duże problemy i w razie nałożenia się ruchu z promów , terminala i innych części portu np lpg i wzmożonego ruchu letniego turystów to korki sięgną niebotycznych rozmiarow
Do tego mosty na świnie ulegną szybkim degradacji co wymagało by budowę dodatkowych nitek a to kosztuje i to dużo.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.