Agility, globalny dostawca zintegrowanych rozwiązań logistycznych i spedycyjnych, ogłosił wyniki finansowe za drugi kwartał 2016 roku. Przychody netto firmy wyniosły ponad 355 mln USD (107 mln KD, dinar kuwejcki) i wzrosły o 4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2015 roku. W tym okresie Agility odnotowało ogólny przychód w wysokości ponad 1,02 mld USD (309 mln KD).
W drugim kwartale 2016 roku zysk netto, osiągnięty przez Agility, wyniósł blisko 50 mln USD (15 mln KD) i był o 11 proc. wyższy w porównaniu z 2. kwartałem ubiegłego roku. Z kolei zysk operacyjny (EBITDA) osiągnął poziom 96,2 mln USD (29 mln KD) i wzrósł o 12 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku.
- Ten rok rozpoczęliśmy bardzo dobrze i nadal udaje się nam utrzymać wysoki poziom wzrostu. Mimo coraz silniejszej konkurencji i większych wyzwań ze strony rynku usług logistycznych, stale odnotowujemy zyski w ramach działań Global Integrated Logistics. Jest to możliwe dzięki temu, że wiemy jak podnosić naszą efektywność, poprawiać wydajność, utrzymywać dyscyplinę finansową oraz coraz lepiej dostosowywać się do warunków rynkowych i potrzeb klientów - powiedział Tarek Sultan, CEO Agility. - Firmy działające w ramach grupy Agility kontynuują wzrost, gdyż potrafią skutecznie wykorzystać niezwykłe możliwości pojawiające się na rynkach wschodzących i nieustannie doskonalą wydajność wszystkich operacji.
Agility Global Integrated Logistics (GIL) i Agility Infrastructure
Przychody Agility Global Integrated Logistics (zintegrowane rozwiązania logistyczne) w 2 kwartale 2016 roku wyniosły ponad 773 mln USD (233 mln KD). Z kolei firmy działające w ramach grupy Agility Infrastructure (usługi związane z obsługą logistyczną, m.in. zarządzanie nieruchomościami, obsługa lotnictw, masowe składowanie i transport paliw) osiągnęły przychód w wysokości blisko 265 mln USD (80 mln KD) i wzrosły o 12 proc. w porównaniu do 2. kwartału ubiegłego roku.
- Umiarkowane prognozy gospodarcze na ten rok, podane przez Światową Organizację Handlu (WTO), nadal mają wpływ na rynek usług spedycyjnych. Agility GIL udało się jednak osiągnąć rekordowy wzrost wolumenu w najważniejszych dla niej sektorach spedycji morskiej i lotniczej, które rozwijają się mimo słabszej sytuacji ogólnej. Rosnący popyt na usługi logistyki kontraktowej na rynkach wschodzących, gdzie Agility od wielu lat utrzymuje wiodącą pozycję, w połączeniu z poprawą wyników z działalności spedycyjnej i zwiększoną dyscypliną w działaniu, umożliwiły GIL zwiększenie marży - dodał Tarek Sultan.
Agility w Polsce
Również w Polsce po drugim kwartale 2016 roku Agility odnotowało bardzo dobre wyniki, osiągając wzrosty na poziomie dwucyfrowym we wszystkich obszarach działalności - spedycji morskiej, lotniczej i drogowej.
- Przez cały czas intensywnie się rozwijamy, wzmocniliśmy nasz zespół i rozszerzyliśmy portfolio naszych usług spedycyjnych, m.in. oferujemy połączenia kolejowe z Chinami. Cieszymy się z osiągnięcia tak dobrych wyników, to efekt pracy całego zespołu, jego dużego zaangażowania i profesjonalizmu - powiedziała Karolina Gasińska-Byczkowska, Branch Manager Agility Logistics w Polsce.
Agility na świecie
Agility utrzymuje efektywne łańcuchy dostaw w najbardziej wymagających rejonach na całym świecie, oferując swoim klientom obsługę na najwyższym poziomie i zindywidualizowane rozwiązania, zarówno na rynkach rozwiniętych, jak i rozwijających się. Agility to jeden z czołowych światowych dostawców zintegrowanych rozwiązań logistycznych. Jest spółką giełdową o przychodach przekraczających 4,8 miliarda dolarów, zatrudniającą ponad 20 000 pracowników w 500 oddziałach w 100 krajach. Najważniejsza jednostka biznesowa firmy, Agility Global Integrated Logistics (GIL), oferuje zintegrowane rozwiązania logistyczne, które pozwalają spełniać zróżnicowane potrzeby i wymagania klientów. Obejmują one spedycję lotniczą, morską i drogową, usługi magazynowe, dystrybucję, a także obsługę specjalistycznych projektów logistycznych, targów oraz innych wydarzeń.
Agility Logistics Sp. z o.o. działa w Polsce od 2008 r., posiada dwie placówki: w Warszawie i we Wrocławiu. Oddział warszawski specjalizuje się we frachcie lotniczym oraz morskim, a oddział we Wrocławiu - we frachcie drogowym oraz usługach logistycznych. Oferuje globalną strategię przewozu przesyłek drobnicowych (LCL) i atrakcyjne połączenia dla ładunków pełnokontenerowych (FCL).
rel (Agility Logistics)