Jak poinformował portal Trójmiasto.pl, gdyńskie terminale kontenerowe BCT (Baltic Container Terminal) i GCT (Gdynia Container Terminal) zostaną połączone w celu podniesienia konkurencyjności. Szczegóły fuzji mają być znane do końca br.
Jak czytamy na stronie Trójmiasto.pl, które powołuje się na komunikat Michała Kużajczyka, kierownika ds. marketingu BCT, w tej chwili uzgadniane są końcowe warunki i podmioty oczekują na udzielenie zgody dotyczącej współpracy przez stosowne instytucje polskie i europejskie.
Konkurencyjny Gdańsk
Jednym z głównych powodów, dla których oba terminale miałyby się połączyć jest podniesienie konkurencyjności i wzmocnienie pozycji na tle gdańskiego terminalu kontenerowego DCT, który obecnie uznawany jest za największy pod względem przeładunków terminal kontenerowy Morza Bałtyckiego. Po zakończeniu trwającej inwestycji - nowo budowany terminal T2 - roczna zdolność przeładunkowa ulegnie podwojeniu do 3 mln TEU.
Czytaj także: Nowe suwnice w DCT Gdańsk
Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) z siedzibą w Porcie Gdynia, uruchomił przeładunki kontenerów w 1979 roku i od 2003 roku należy do Międzynarodowego Operatora Terminali Kontenerowych (ICTSI).
Gdynia Container Terminal SA (GCT) jest członkiem grupy Hutchison Port Holdings (HPH), spółki zależnej międzynarodowego konglomeratu CK Hutchison Holdings Limited, wiodącego na świecie inwestora, dewelopera i operatora portów. Sieć terminali HPH obejmuje 269 nabrzeży w 48 portach w 25 krajach Azji, Bliskiego Wschodu, Afryki, obu Ameryk i Australazji. Na przestrzeni lat HPH rozszerzyło swoją międzynarodową działalność na inne sektory logistyczne i transportowe. Obejmują one terminale dla statków wycieczkowych, centra dystrybucyjne, usługi kolejowe oraz stocznie remontowe.
Trójmiasto.pl, AL (Portal Morski), rel (BCT, GCT)