Trwa załadunek 20 tys ton pszenicy przy elewatorze Ewa w szczecińskim porcie na pływający pod banderą Liberii masowiec Crinis. To pierwsza taka operacja po remoncie elewatora. Obecnie operatorem Ewy jest duńska firma Copenhagen Merchants Holding A/S, której częścią działającą w szczecińskim porcie jest Szczecin Bulk Terminal. Umowę z nowym dzierżawcą zawarto na okres 30 lat. Szacowana wielkość przeładunków powinna wynosić 350 tys. ton.
Elewator Ewa wybudowano na początku XX wieku. Daje on możliwość pionowego i poziomego składowania 50-55 tys. ton zbóż. Przed uruchomieniem zostanie on zmodernizowany w kierunku obsługi linii technologicznej w zakresie przeładunku i składowania zbóż i pasz oraz innych masowych produktów pochodzenia roślinnego, w tym przyjęcia i wydania towaru w obrocie portowym.
Infrastruktura istniejąca w okolicach elewatora umożliwia przeładunek z wykorzystaniem wszystkich dostępnych środków transportu, tj. statek, kolej i samochód. Nabrzeże Zbożowe przeszło gruntowną modernizację, zaś od podstaw wybudowano nowe nabrzeże Niemieckie.
Jeśli nie będzie nieprzewidzianych okoliczności, załadunek zboża powinien zakończyć się w przyszłym tygodniu.